Uszkodzony termostat może zbyt szybko się otwierać, czyli włącza duży obieg płynu chodzenia przez chłodnicę za szybko, co powoduje, że silnik podczas jazdy nie osiąga pełnej temperatury roboczej, zgodnej z instrukcją pojazdu, zwykle jest to 90°C.
Przez tak działający termostat, silnik spala większą ilość paliwa, a my w trakcie zimy możemy mieć w kabinie mniej wydajne ogrzewanie.
Jeżeli będziesz miał w swoim samochodzie podobny przypadek, to polecam skonsultować się ze swoim mechanikiem lub samodzielnie wymienić na nowy, najlepiej oryginalny z serwisu producenta samochodu. Zamienniki czasem mają wadę produkcyjną lub mają niską jakość wykonania, co powoduje, że nie pracują precyzyjnie, podobnie jak na filmie.
Ważne byście wiedzieli, jak być powinno i jakie skutki niesie za sobą jeżdżenie z uszkodzonym termostatem.
Termostat może też być zepsuty w ten sposób, że jest cały czas otwarty, czyli duży obieg płynu chłodzącego jest cały czas włączony, czyli płyn non stop płynie przez chłodnicę, co powoduje, że musimy przejechać znacznie dłuższy odcinek (kilkukrotnie dłuższy), by silnik się nagrzał, a my w kabinie przez ten czas mamy zimno. Dlatego tak ważne jest mieć sprawny termostat, by szybko uzyskać ciepło z nawiewów wentylacji oraz by silnik szybko się zagrzał i pracował w optymalnej temperaturze roboczej.
Wskaźnik temperatury może też wskazywać za niską temperaturę, gdy uszkodzony jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, jednak w większości to jest po prostu wina termostatu.
Czy miałeś taki przypadek w swoim samochodzie z termostatem? Opisz swoją historię, co może pomóc też innym.
💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨👩👦👦
Defective thermostat
symptoms of thermostat failure
broken thermostat
engine operating temperature
Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.
Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
– Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych
Related
37 thoughts on “Jakie objawy daje uszkodzony termostat ? Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie ? Poradnik”
A co jeżeli mam problem z ogrzewaniem i raz mi się włącza po 2 minutach a raz po 15 minutach ,i czasem jest tak że samo z siebie potrafi przestać grzać i leci chlodne powietrze ? To też może być wina termostatu ?
Nie zawsze winowajcą jest fabrycznie wadliwy termostat, można kupić nawet 100 nowych termostatów i żaden z nich nie zrobi 90 stopni… Bo winowajcą jest uszkodzona obudowa lub korpus termostatu który jest skruszony ze starości i przepuszcza płyn, pozdrawiam.
Miałem to samo . Astra j 2011 1.4 bez turbo Jeździłem z tydzień wykasowałem błąd , błąd nie wyskakuje temperaturę zaczął pokazywać normalnie 90 również na ADPROG pokazuje na rozgrzanym silniku 90 . Ale dowiem się z chęcią w czym może być problem
Prosze o pomoc auto kopcilo na zimnym silniku po ruszeniu kolo 10 minut potem ustal ale teraz bierze wodę chłodnicza, silnik na saniu Czesie . W okolicach wtrydkoe i świec na saniu śmierdzi spalenizna oleju przez pare minut po nagrzaniu sie ustaje
Witam. A co to może być jak w mojej Vectrze b jak jadę normalnie 80 90 /h jest ok a jak np stoję w korku lub jadę na pierwszym lub drugim biegu to temperatura rośnie do 100 stopni lub wyżej od niedawna to mam pomocy
Co może być przyczyną ze temperatura płynu dochodzi do 70 stopni, opada wskazówka na 0 i juz się nie podnosi nawet po 50km. ?? Ogrzewanie działa normalnie.
witam u mnie nie poakzuje wcale temperatury lub tak jak na twoim filmiku 60-80 % zgasze silnik i odpale ponownie i pokazuje do 90% — to na 100 % termostat tak ??? no i jak sie odpali silnik ze pokazuje max 70-80% to słabiej grzeje ogrzewanie
A powiedz jakiej firmy kupiłeś termostat, bo ja jiz trzeci raz wymieniam i, nagrzewa mi do 90,po czym widać że termostat się otwiera bo spada ba 80,noze 84 i tak strzałka ani dygnie, astra 1.6 8v
This is bull****. Not always the termostat the original problem. You forget theres more type of termostat. I mean for example. 82c-89c and what you want is 92c-107c. So maybe not the termostat damaged only you bought wrong.🤷🏻♂️ In my X18XE1 also got 82c termostat but funfact the car not use more fuel. Better for check with OP-COM or tech2 this problem than you make a wrong video for anybody for buy again parts.🤷🏻♂️
W Oplach częsta usterka. W Corsach np. nie ma normalnie zegara termostatu (choć jest możliwość wyświetlenia po kombinacji) i niedogrzany silnik (plus uszkodzenie uszczelki rozrządu) zbiera tzw. "majonez" pod korkiem.
My astra g 1.4 16v 2006 is at about 85 *C when warmed up I asked my mehanic and he sed for opel 80*C is normal temperatur but i saw that its needing alot more time to worm up to that temp…..
hello i have astra g black motor z16xep on flat road in calm use the temperature is between 80.90. in winter the ramp drops down to zero, the heater heats well, what is the problem, the thermostat is faulty. isn't it
Hej. Mam Astre G 2007 rok 1.4 90 KM 16 V. Silnik ma utrzymywać cały czas 90 stopni? Mam problem z zagrzewaniem się auta w zimę, po prostu późno na gazie się włącza. A po odpaleniu pochodzi pare minut, to sie na gazie od razu przełącza
Witam kolego co ty tak z tymi termostatami cos nianic z nim stosuj tylko orginał i z głowy na 10lat ja usiebie wumieniłem orginal koszt 370zł i z głowy mam juz ałto przejechało juz 12000km i jest ok więc proponuje wymieniac tylko orginał zadny zamieników?????????????ale szacunek dla ciebie za wytrwałosc
Po swoich przeżyciach wiem, że można się cieszyć, jak termostat zepauty jest tak jak na filmie 😅 u mnie walnął zamknięty i to był dopiero problem. Dodatkowo polecam kupować dobre zamienniki nie najtańsze, nie niska pola tylko wysoka półka, bo rozumiem, że większość rzeczy w ASO to chore pieniądze. Polecam też zorientować się co szło na pierwszy montaż albo kto aktualnie produkuje te część by kupić to samo co w ASO za ¼ ceny np.
A co jeżeli mam problem z ogrzewaniem i raz mi się włącza po 2 minutach a raz po 15 minutach ,i czasem jest tak że samo z siebie potrafi przestać grzać i leci chlodne powietrze ? To też może być wina termostatu ?
Nie zawsze winowajcą jest fabrycznie wadliwy termostat, można kupić nawet 100 nowych termostatów i żaden z nich nie zrobi 90 stopni… Bo winowajcą jest uszkodzona obudowa lub korpus termostatu który jest skruszony ze starości i przepuszcza płyn, pozdrawiam.
Miałem to samo . Astra j 2011 1.4 bez turbo
Jeździłem z tydzień wykasowałem błąd , błąd nie wyskakuje temperaturę zaczął pokazywać normalnie 90 również na ADPROG pokazuje na rozgrzanym silniku 90 . Ale dowiem się z chęcią w czym może być problem
👍
Prosze o pomoc auto kopcilo na zimnym silniku po ruszeniu kolo 10 minut potem ustal ale teraz bierze wodę chłodnicza, silnik na saniu Czesie . W okolicach wtrydkoe i świec na saniu śmierdzi spalenizna oleju przez pare minut po nagrzaniu sie ustaje
Witam. A co to może być jak w mojej Vectrze b jak jadę normalnie 80 90 /h jest ok a jak np stoję w korku lub jadę na pierwszym lub drugim biegu to temperatura rośnie do 100 stopni lub wyżej od niedawna to mam pomocy
Nie mam wskaźnika temperatury wody w kokpicie. I jak to sprawdzić ?
Kupa filmików o niedogrzanym silniku a nic o uszkodzonym zamkniętym termostacie
Polecam na predkosci 1.75x
Co może być przyczyną ze temperatura płynu dochodzi do 70 stopni, opada wskazówka na 0 i juz się nie podnosi nawet po 50km. ??
Ogrzewanie działa normalnie.
Proszę o pomoc.
A co jeśli nie mam licznika temperatury??? (toyota yaris) jak sprawdzić?
A co jeśli ogrzewanie w samochodzie nie działa
witam u mnie nie poakzuje wcale temperatury lub tak jak na twoim filmiku 60-80 % zgasze silnik i odpale ponownie i pokazuje do 90% — to na 100 % termostat tak ??? no i jak sie odpali silnik ze pokazuje max 70-80% to słabiej grzeje ogrzewanie
Mam to samo 80 max 83 stopnie
hello, what is your suggestion for thermostat, original gm or mahle brand, which one do you think is better?
A powiedz jakiej firmy kupiłeś termostat, bo ja jiz trzeci raz wymieniam i, nagrzewa mi do 90,po czym widać że termostat się otwiera bo spada ba 80,noze 84 i tak strzałka ani dygnie, astra 1.6 8v
Pytanie mam Ibiza 3 słabe ogrzewanie temp ciągle stoi na 70 stopni chłodnica letnia przewody też termostat ? Proszę o odpowiedz
This is bull****. Not always the termostat the original problem. You forget theres more type of termostat. I mean for example. 82c-89c and what you want is 92c-107c.
So maybe not the termostat damaged only you bought wrong.🤷🏻♂️
In my X18XE1 also got 82c termostat but funfact the car not use more fuel.
Better for check with OP-COM or tech2 this problem than you make a wrong video for anybody for buy again parts.🤷🏻♂️
W Oplach częsta usterka. W Corsach np. nie ma normalnie zegara termostatu (choć jest możliwość wyświetlenia po kombinacji) i niedogrzany silnik (plus uszkodzenie uszczelki rozrządu) zbiera tzw. "majonez" pod korkiem.
Sam jeszcze mam Astrę G 1.7 cdti 2003. Zrobiłem 342000 km. Z zamkniętymi oczami kupił bym go jeszcze raz. Dzisiaj już takich nie produkują!
Jaki Opelek?
My astra g 1.4 16v 2006 is at about 85 *C when warmed up I asked my mehanic and he sed for opel 80*C is normal temperatur but i saw that its needing alot more time to worm up to that temp…..
Cześć, wymieniłem termostat i dalej jest jak u ciebie na filmie , może byc czujnik temperatury zepsuty?
hello i have astra g black motor z16xep on flat road in calm use the temperature is between 80.90. in winter the ramp drops down to zero, the heater heats well, what is the problem, the thermostat is faulty. isn't it
Шишко тягоже ,бжегоже и гижоже….ГЖЕГОШ БЖИШТЕКЕВИЧ….а так вроде всё понятно
Jakiej firmy termostat zamówiłeś? pewnie najtańszy i pewnie z allegro…. i nic dziwnego że nie działa… tanio nie zawsze znaczy taniej…
👍🔥
Hej. Mam Astre G 2007 rok 1.4 90 KM 16 V. Silnik ma utrzymywać cały czas 90 stopni? Mam problem z zagrzewaniem się auta w zimę, po prostu późno na gazie się włącza. A po odpaleniu pochodzi pare minut, to sie na gazie od razu przełącza
Witam kolego co ty tak z tymi termostatami cos nianic z nim stosuj tylko orginał i z głowy na 10lat ja usiebie wumieniłem orginal koszt 370zł i z głowy mam juz ałto przejechało juz 12000km i jest ok więc proponuje wymieniac tylko orginał zadny zamieników?????????????ale szacunek dla ciebie za wytrwałosc
Mam tak! I nie wiedziałem co to jest, dzięki za filmik!
Dobrze wiedzieć bo zaraz będę się bral za wymianę w Astrze J.
????
Jaka sila w NM dokrecal Pan termostat
Po swoich przeżyciach wiem, że można się cieszyć, jak termostat zepauty jest tak jak na filmie 😅 u mnie walnął zamknięty i to był dopiero problem.
Dodatkowo polecam kupować dobre zamienniki nie najtańsze, nie niska pola tylko wysoka półka, bo rozumiem, że większość rzeczy w ASO to chore pieniądze. Polecam też zorientować się co szło na pierwszy montaż albo kto aktualnie produkuje te część by kupić to samo co w ASO za ¼ ceny np.
Nie koniecznie termostat u mnie była wina czujnika i tak samo pokazywał że nie dogrzany
mniej płynu chłodniczego i termostat niepotrzebny 😉
Może być tak, że podczas kazdy jest około 80 stopni, na postoju podbija do 90, a nawet więcej?