Loading…

Naprawa Sterowników Silnika do Samochodów

Naprawa Elektroniki Samochodowej
Start exploring

Jak ładować akumulator w samochodzie

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Jedno z częściej zadawanych pytań przez widzów kanału @mrAkumulator to jak ładować akumulator bez odpinania od instalacji elektrycznej pojazdu.
Zagadnienie nie jest tak proste jak ładowanie akumulatora odłączonego od instalacji elektrycznej pojazdu.

Zapraszam na film w którym na przykładzie trzech samochodów pokażę widzom kanału @mrAkumulator jak bezpiecznie ładować akumulator w samochodzie bez odłączania klem

Zapraszam i pozdrawiam
Robert Mazurek
@mrAkumulator

Wsparcie dla @mrAkumulator: https://patronite.pl/mrAkumulator

🏪 Mój tradycyjny sklepy z akumulatorami to:
„Świat Akumulatorów” Szczecin ul. Gryfińska 106

🛒 Moje sklepy internetowe z akumulatorami:
Sklep internetowy: www.e-moto.pl/
Elektryka do kamperów: www.mrKapitan.pl
Współpracujemy z dobrymi detalistami: www.mrAkumulator.com

Instagram: https://www.instagram.com/mrakumulator/
Facebook: https://www.facebook.com/mrAkumulator/

#ŁadowanieAkumulatora #ŚwiatAkumulatorów #JakŁadować

Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.

Serwis, Diagnostyka, Komputery, Adaptacje, Liczniki, Kluczyk-Code, Pogotowie 24H

Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

48 thoughts on “Jak ładować akumulator w samochodzie

  1. W sumie to też warto sprawdzić zawsze w instrukcji czy producent dopuszcza w ogóle odłączenie akumulatora bez dodatkowych procedur serwisowych. Kiedyś bzdura, współcześnie bywa istotne. W Audi na przykład wywala często czujnik kąta kierownicy itp.

  2. Ładowałem z podpiętym aku , i nastąpił wybuch identycznej ładowarki (była jeszcze na gwarancji). To polska ładowarka i firma produkująca te ładowarki uznała winę urządzenia i bez sprzeciwu naprawiła sprzęcik. Teraz odpinam klemy .!

  3. Sąsiad też tak ładował, skończyło się 3 wozami strażackimi, nie polecam. Samochód spłonął cały, nie wspominając o garażu, a ciepło było czuć 3 domy dalej. Lepiej odczepić i ładować normalnie w wentylowanym miejscu.

  4. Mam forda Focusa z silnikiem 998 cm i systemem start stop. Po dłuższym postoju samochodu stwierdziłem że alternator ładuje akumulator napięciem 15,2 V. Po doładowaniu akumulatora sterownik obniża napięcie ładowania i w pewnym momencie przerywa ładowanie. Dla bezpieczeństwa zawsz biegun minusowy prostownika podłączam do karoserii. Oryginalny akumulator wymieniłem profilaktycznie po 6 latach użytkowania.

  5. To teraz ja się popisze, Aku w moim aucie ładuje bez odpinania ale zanim zacznę go ładować to normalnie jest wyłączony i czujnik prądu odcina prąd i działa tylko alarm. Napięcie jakie uzyskuje to 16,6 V i jak dotąd nic się nie spaliło wiadomo z chwilą otwarcia drzwi zapala się wewnątrz 11 żarówek 5 Wat co widać na wskazaniu Amperomierza i do tego dochodzą siłowniki, ale jak na razie nic się nie stało, prostownik to już nie jakiś zaawansowany tylko transformator bezpieczeństwa odwinięty już nie pamiętam czy do 13,6 V zmiennego . Układ grece z diod z alternatora dużego fiata osadzonych w aluminiowych celownikach. Jak dotąd akumulator kwasowy po 4 godzinach spokojnie się doładował 52ah. Ale tak jak było wspomniane w ładowałem aku 12 h i napięcie podeszło do 16,6 natężenie spadło do 1a i Aku nie nagrzane ale było słychać gazowanie. Wiem że napięcie jest troszkę za duże i będę musiał to obniżyć. Aku zaczynam teraz ładować dopinając klemy póki nie jest za późno, później tylko przyuczenie szyb i kod do radia ale to już nie problem skoro bezpieczeństwo najważniejsze.

  6. Ogolnie w instrukcji akumaltora pisze zeby go nie ładować w aucie czy w moto ale tak robię od kad pamiętam 😉 Ale ciekawe jakbyśmy mieli audi np A8 gdzie tam w dachu są zainstalowane panele słoneczne w szyberdachu do wentylacji auta podczas upałów i wogole inne bajery 😉

  7. czy 11 amperów nie uszkodzi AGMa? mam w golfie 7 z czujnikami na klemie minusowej info, że czarna żabke trzeba podpina do bolca umieszczonego na podszybiu (że niby bezposrednio do klemy nie mozna podpinac ladowaki) i tutaj pytanie czy 4 ampery z kontrola multimetra nie uszkodzi agma? Czytalem gdzies ze ladowarki elektroniczne robia jakies testy w rakcie ladowania a transformator przeciez 'wali' ze stalym natezeniem bez testow. Bezpieczne takie ladowanie ? Czy cele przyjma wieksze natezenie?

  8. Witam Panie Robercie. Mam temat-pytanie nawiązujące do fotowoltaiki i ładowania akumulatora w samochodzie. Mam Volkswagena t-5 używanego turystycznie i ostatnio zamontowałem mu instalację fotowoltaiczną o mocy 150W. Kontroler to Victron mppt 75/15. Akumulator to Amega7 Ultra 105Ah. Jest to równocześnie akumulator rozruchowy. W słoneczny dzien w trybie BULK prąd ładowania osiąga nawet 9A. Chciałbym się dowiedzieć jakie napięcia ustawić w trybie absorpction i float aby ten akumulator był najefektywniej ładowany. Ustawienia fabryczne to odpowiednio 14,4V i 13,8V. W ustawieniach battery preset nie bardzo też wiem która z pozycji to aku z płynnym elektrolitem. Za poradę bedę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie. Waldek.

  9. Z podłączaniem ładowarki do sieci / gniazdka jest tak że bezpieczne jest kiedy dostarczamy prąd z użyciem przełącznika ( pstryczka ), lub bardzo trzeba uważać w momencie fizycznego wsunięcia wtyczki do gniazda w którym jest prąd. Statystycznie ów moment to przyczyna 80% uszkodzeń elektroniki, jeżeli nie ma fizycznego przełącznika. Pozdrawiam

  10. Czy mogę ładować akumulator podłączony do instalacji w samochodzie (na żywca) ładowarką STEFPOL EST-516M na trybie 14,4V? Jak się zachowa prostownik? Czy kiedykolwiek przerwie proces ładowania czy będzie walczyć z poborem odbiorników pojazdu?

  11. Robercie czy możesz sprawdzic i porównać wskazania swojego drogiego alfabata po podłączeniu bezpośrenio pod akumulator w bagażniku, a potem po podłączeniu pod zaciski pod maską w komorze silnika? Bo wydaje mi się, że ładowarka automatyczna może sie pogubic przy podłączeniu na wejściach pod maską i moze podładowac słabiej.. To bardzo mnie interesuje jak zareaguje alfabat i czy będą różnice. Pozdrawiam z Zamościa

  12. hi słaby jestem z tej dziedziny pytanie takie – gdy zmierzymy multimetremBrzęczyk) karoserię i + z klemy aku okazuje się że – mamy ptrzejście z minusem to samo jak więc można ładować bez rozpinania klem?

  13. Oryginalna ładowarka VW, której używa się podczas pdi, zaczyna ładowanie prądem powyżej 90 A.
    Ładuje kilka sekund, przestaje, znowu ładuje (co jakiś czas mniejszym prądem), i znowu na kilka sekund przestaje. I tak aż do pełnego naładowania.
    Poza tym, nie wolno podłączyć minus bezpośrednio pod aku, jeśli na klemie minusowej znajduje się "bezpiecznik".

  14. Odnośnie ładowania w aucie, ja uważam że tylko i wyłącznie podłączamy się do zacisków akumulatora. Przygotowane wyprowadzenia pod maską mogą służyć jedynie do odpalania z kabli rozruchowych innego auta. Zauważ że jeśli miałbyś uszkodzoną instalację (zaśniedziałe połączenia, przerwane itp.) Prostowniki mogłyby niebezpiecznie podnieść napięcie ponieważ akumulator nie pełniłby w pełni funkcji "bufora".
    Druga sprawa ładujemy w aucie max do 14,4V czyli tyle co daje alternator, nigdy nie podnosimy napięcia do 16V i wyżej. Tak możemy ładować akumulator odpięty z instalacji.

  15. A ja kupiłem 10 lat temu nowe auto w salonie i do dzisiaj nie wiem doładować akumulator. Nawet teraz jak były te ciężkie mrozy, nie jeździłem 3 tygodnie, samochód stoi na dworze pod blokiem. Po 3 tygodniach odpalił jak by to było plus 25 bez żadnego problemu.

  16. żle odpiołeś ładowarkę powiNIENeś nAJPIERW ODPIĄĆ MASĘ A DOPIERO PUZNIEJ PLUSA
    POCO SIE POWINO ZAPINAĆ TAK DALEKO MASĘ PO TO ŻEBY WODÓR JAKI SIE POJAWI PODCZAS ŁADOWANIA I W TRAKCIE ODPINAŃIA NA AKU MOŻĘ POJAWIĆ SIE ISKARA I B U U M DLATEGO NAJPIERW MASA Z DALA OD AKUMULATORA ODPINASZ MASĘ

  17. Napiecie ladowania akumulatora wapniowego z plynnym elektorlitem 16,25V? dziwne, bo napiecie gazowania to okolo 14,7V czyli przy 16,25V zachodzi dosc intensywnie elektroliza wody i elektrolit sie zageszcza (do "upragnionej" gestosci 1,28g/cm3). Takie napiecie ladowania wchodzi w rachube TYLKO w akumulatorach w ktorych jest mozliwosc uzupelnienia elektrolitu (znaczy wody) po ladowaniu, w akumulatorach bez takiej mozliwosci (szczelnie zamknietych, np. niektore Centra Futura bez zdejmowanej klapki) maksymalnme zalecane napiecie ladowania to 14,4V, powinno to byc zaznaczone w opisie lub komentarzu do filmu!

  18. Dziwnie niskie napięcie na jak twierdzisz naładowanym akumulatorze i dziwnie duży prąd. U mnie podczas ładowania prostownikiem parametry są diametralnie różne, U ok.16,5V ,I ok.1,5A. Owszem, na rozładowanym akumulatorze dzieje się podobnie jak u Ciebie. Na naładowanym prąd jest stabilny, nie zmienia się tak szybko

  19. też tak ładowałem tylko mam starą benzynkę, a teraz kupiłem nowego bannera, czy trzeba go raz czy 2 razy w roku podłączyć do ładowarki i naładować do pełna?
    dobra już obejrzałem inny filmik i się doinformowałem

  20. Bardzo fajnie wszystkie dobre ładowarki ale musisz zrobić jeden filmik Jak zrobić własną ładowarkę i jak zrobić mostek prostowniczy i żeby to wszystko można było podłączyć I żeby działało jak zwykłą ładowarka transformatorowa wszyscy Będą cię podziwiać i będą tworzyć swoje najlepsze rodzaju prostowniki Pozdrawiam

  21. Dlaczego nic nie mowisz o tym ze jak wypniesz akumulator to jestes w tzw. czarnej dupie bo rozjedzie sie wszystko ( modul sterujacy, el.otwieranie szyb i cholera wie co jeszcze ). W wielu autach zeby uniknac takich niespodzianek , przed wyjeciem akmulatora najlepiej podpiac na klemy rownolegle drugi akmulator na czas ladowania wymontowanego akumulatora zasadniczego. Zapewniam warto tak zrobic !

  22. Zawsze ładuję akumulatory bez odłączania klem. Kilka dni temu przed mrozami lądowałem Volvo S60 z 2005r i Toyotę Aygo z 2015 zostawiając prostownik na 8-10godzin i bez problemów. Mam prostownik 20 letni z Brwinowa, nawet nie wiem jaki model, ale ma klawisze do ladowania aku od 36 do 110 ah. Nastawiam go na minimum.

Dodaj komentarz

Call Now ButtonZadzwoń!