WSPÓŁPRACA
wspolpraca@m4k.pl
KONTAKT dla widzów
info@m4k.pl
Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.
Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
– Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych
Related
47 thoughts on “usterki alternatora lub akumulatora Jak diagnozować”
Sprawny alternator posiada wartości od 13.8 v do 14.4 v. Jeżeli jest w tych granicach to wszystko ok.
Witam pacjent BMW E90 330i N52B30. Podczas jazdy zanika mi dźwięk z radia na około 10-15 sek. Najczęściej dzieje się to podczas słuchania muzyki przez Bluetooth. Gdy jest włączona klimatyzacja lub słucham głośno muzyki, dźwięk przerywa jeszcze częściej. Najrzadziej dzieje się to gdy słucham stacji radiowych ale też się zdarza. Czy to jest wina prądu czy mam uszkodzony moduł Bluetooth. Miał ktoś podobny problem? Akumulator jest praktycznie nowy AGM.
Ostatnio miałem dziwny przypadek w bmw podczas jazdy zaczęło mi odcinać wszystkie systemy po kolei zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon po chwili auto odpaliłem ponowne i już wszystko było ok wyglądało to Jak chwilowy zanik napięcia ale nie było żadnego błędu o braku ładowania może to być wina regulatora? Dodam że stało się to podczas dłuższej trasy w ciepły dzień
Witam. Dla potomnych. Nieprawdą jest, że pobór prądu musi być zero volt ( dotyczy to tylko starych aut i to bez alarmu). Szczególnie, że nowe samochody na szynie CAN, maja sterowniki, które po wyłączeniu zapłonu po kolei się "usypiają". Pozostają w" standby" tylko te, które odpowiedzialne są np. za centralny zamek, alarm itp. I te urządzenia- sterowniki, pobierają stale prąd w granicach kilkudziesięciu miliamperów. Po aktywowaniu np. zamka centralnego budzą się sterowniki odpowiedzialne za całe systemy sterujące autem. W tym momencie, pobór prądu wzrasta bardzo znacząco. To samo jest zaraz po wyłączeniu zapłonu- dopóki nie wyłączą się po kolei kolejne moduły- wyposażenia auta. Pobór prądu jest duży. Pozdrawiam Norbert.
pokazało "0" bo przewód od miernika był źle podłączony (ten czerwony)… a kraść zawsze coś będzie kradło (czuwający alarm, pamięć radia itd.)… po zamknięciu samochodu czekamy z 30min (by uśpić systemy) i dopiero pomiar… w uśpionym aucie, dopuszczający upływ prądu nie powinien przekroczayć 30-40mA (zależy od konkretnego auta, modelu itd…ale to już naprawdę max – optymalnie do 15mA)
Dzis oddalem alternator do regeneracji bo pokazywal mi ostatnio na samych postojowkach radiu i wentylatorze stopnia pierwszego 13 volt. A ten dzwoni po godzinie ze jest wszystko sprawne bo bez obciazenia pokazuje 14.4 volt a to ze spada to jest normalne. Ok. Z wlaczonym wentylatorem chlodnicy spada do 12.7 a co jakby jeszcze wlaczyl klime.
Napięcie nie prąd w domu w gniazdku też sprawdzimy napięcie. A w aucie należy sprawdzić napięcie na akumulatorze i alternatorze wyliczyć różnicę bo może być spadek napięć na plusie lub minusie . Można też inaczej plus z akumulatora z plusem alternatora i minusy tak samo .
gowno prawda… w niektorych autach wcale nie ma ponad 14 tylko np 13,4 bo ma inteligentne tzw ladowanie i laduje wtedy gdy trzeba a nie stale ponad 14. Tym filmem np posiadaczy megane iii wprowadzasz w blad. bo zobacza 13,4 i mysla ze maja uszkodzony alternator a wcale tak nie jest
Mój mechanik po zgłoszeniu słabego ładowania podobno wymienił regulator napięcia i sprawdził diody które okazały się dobre. Po tym zabiegu ładowanie dalej jest na poziomie 12,3v – 12,4v. Zgłosiłem, że usterka dalej występuje i w odpowiedzi usłyszałem, że Zafira tak ma. Podobno regulator steruje napięciem zależnie od zapotrzebowania na prąd. Czy to znak, że muszę zmienić mechanika czy coś jest na rzeczy? Prawda jest taka, że już jakiś czas ładowanie jest na tak niskim poziomie, a samochód dalej zachowuje się normalnie, pali jeździ i w zasadzie gdybym nie zajrzał do menu serwisowego nawet bym nie wiedział, że napięcie jest tak niskie. Gdyby ktoś jakimś cudem to przeczytał proszę o poradę co z tym zrobić. Za każda radę serdecznie z góry dziękuję.
Ja w peugocie 508 2.0 hdi 163 konie mam 15.1 v ładowania czy ktoś mogl by mi pomóc czy to ok a jeśli nie jaka jest przyczyną. Akumulator nowy .Pozdrawiam
to razej nie jest wina alternatora a regulator napiecia do wymiany, aby mierzyc ampery wypadałoby zmienic wejście na mutimetrze bo raczej zawsze bedzie ZERO
Michu powiedz czy na biegu jałowym w aucie typu skoda Fabia akumulator będzie ładowany? Czy jak włączę nawiew radio czy nadal będzie ładowany czy to za duże obciążenie?
Hej, Żałuję że dopiero teraz poznaje twój kanał! Widziałem już wcześniejsze filmy, w których samą swoja mową jesteś w stanie nie tylko zachęcić do oglądania, a do własnej kontroli auta(w wielkim stopniu odczuwam osobiście motywację do zadbania o auto) i jak często wspominasz przyczynia się to do naszego bezpieczeństwa. Lecz nie o tym tu teraz… Jestem na zakupie nowego, używanego auta i już w jednym znalazłem padnięty alternator gdzie jak zawsze każdy się wszystkiego (sprzedający) przed tym wypierał(miałem sytuację że po wstępnych oględzinach sprzedający nie pozwolił wystartować auta… "whoooot) Dzięki! Jak tylko przeglądnę kolejne 4 lata to może dotrę do tego by zobaczyć może jak wygląda/wyglądają w czasie realnym twóje konkursiki. Więcej wi3cej wi3cej!!!!
jak przekrecam kluczyk nazpalenie kontrolek i mam 12 v a po odpaleniu 14 ,2 a po odpaleniu swiatla i muzyki czasami spada do 13,8 na sekunde i wraca do 14 ,2 to alternator >? Bo zgasl mi raz na postoju i rwał mi samoichod 2 razy jak jechalem ….
NIGDY NIE MIERZY SIE PRADU , TYLKO NAPIECIE , BEZ OBCIAZENIA POWINNO BYC OK 14 V I TAKZE POD OBCIAZENIEM , PRAD BEDZIE TAKI JAK W DANEJ CHWILI JEST ZAPOTRZEBOWANIE , Z
Przy pomiarach miernikiem cyfrowym , biegunowość podłączenie (gdzie plus a gdzie minus) nie ma większego znaczenia. Przy odwrotnym podłączeniu miernik pokaże wynik pomiaru ze znakiem minus i tyle. Ale duże znaczenie ma odpowiednie podłączenie przewodów pomiarowych do miernika. Nie mierzymy napięcia (na akumulatorze lub w gniazdku) sondami włączonymi na pomiar prądu! Grozi to spaleniem miernika, a przynajmniej bezpiecznika w mierniku.
Peugeot 508 sw 2013 2.9 hdi, napięćie 15,1 bez obciążenia. Nic się nie grzeje nie pali. Czy mimo to wymienić alternator czy ten typ tak ma. Pozdrawiam serdecznie
Dzięki wielkie za filmik. Co prawda wlznalem sposób na sprawdzenie akumulatora i alternatora ale nie wiedziałem jak sprawdzić ta utrate prądu. Naprawdę mi pomogłeś 😉 jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.
Siema mam pytanie. Mam samochod vel satis 3.5 v6. Wyskakuje mi na czerwono stop oraz akumulator ikonka. Ladowanie mam na włączonym silniku 17,7 .akumulator ciągle jest ciepły. Wstawiłem inny akumulator. Efekt .błędy te same, a po nocy aakumulator rozładowany .moje pytanie .czy alternator może przez noc rozładować akumulator,???
Czy jest szansa na film dotyczący termostatów z uwagi na porę roku? Mam wrażenie że 2.0TDI mają tendencję do nie dogrzewania się….. od wielu osób słyszę że grupa VW w ostatnich latach tak mają,
Sprawny alternator posiada wartości od 13.8 v do 14.4 v. Jeżeli jest w tych granicach to wszystko ok.
Akurat przy pomiarze prądu przewód + od miernika powinien być w górnym gnieździe do pomiaru 5A więc nie mógł pokazać nic oprócz zera. Pozdro
Witam pacjent BMW E90 330i N52B30. Podczas jazdy zanika mi dźwięk z radia na około 10-15 sek. Najczęściej dzieje się to podczas słuchania muzyki przez Bluetooth. Gdy jest włączona klimatyzacja lub słucham głośno muzyki, dźwięk przerywa jeszcze częściej. Najrzadziej dzieje się to gdy słucham stacji radiowych ale też się zdarza. Czy to jest wina prądu czy mam uszkodzony moduł Bluetooth. Miał ktoś podobny problem? Akumulator jest praktycznie nowy AGM.
A co jeśli oporność jest większa niż przewidział producent ? Np dodał LPG oraz Xenon ?
Ostatnio miałem dziwny przypadek w bmw podczas jazdy zaczęło mi odcinać wszystkie systemy po kolei zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon po chwili auto odpaliłem ponowne i już wszystko było ok wyglądało to Jak chwilowy zanik napięcia ale nie było żadnego błędu o braku ładowania może to być wina regulatora? Dodam że stało się to podczas dłuższej trasy w ciepły dzień
Jaki wysoki Ton tutaj ma 🙂
A wziąłeś pod uwagę spadki napięcia na kablach
Nie wiem dlaczego ale to już 2 filmik w którym obraz nie idzie w parze z dźwiękiem. Da radę to naprawić?
Witam. Dla potomnych. Nieprawdą jest, że pobór prądu musi być zero volt ( dotyczy to tylko starych aut i to bez alarmu). Szczególnie, że nowe samochody na szynie CAN, maja sterowniki, które po wyłączeniu zapłonu po kolei się "usypiają". Pozostają w" standby" tylko te, które odpowiedzialne są np. za centralny zamek, alarm itp. I te urządzenia- sterowniki, pobierają stale prąd w granicach kilkudziesięciu miliamperów. Po aktywowaniu np. zamka centralnego budzą się sterowniki odpowiedzialne za całe systemy sterujące autem. W tym momencie, pobór prądu wzrasta bardzo znacząco. To samo jest zaraz po wyłączeniu zapłonu- dopóki nie wyłączą się po kolei kolejne moduły- wyposażenia auta. Pobór prądu jest duży. Pozdrawiam Norbert.
czerwony do klemy, czarny do bieguna akumulatora
pokazało "0" bo przewód od miernika był źle podłączony (ten czerwony)… a kraść zawsze coś będzie kradło (czuwający alarm, pamięć radia itd.)… po zamknięciu samochodu czekamy z 30min (by uśpić systemy) i dopiero pomiar… w uśpionym aucie, dopuszczający upływ prądu nie powinien przekroczayć 30-40mA (zależy od konkretnego auta, modelu itd…ale to już naprawdę max – optymalnie do 15mA)
Dzis oddalem alternator do regeneracji bo pokazywal mi ostatnio na samych postojowkach radiu i wentylatorze stopnia pierwszego 13 volt. A ten dzwoni po godzinie ze jest wszystko sprawne bo bez obciazenia pokazuje 14.4 volt a to ze spada to jest normalne. Ok. Z wlaczonym wentylatorem chlodnicy spada do 12.7 a co jakby jeszcze wlaczyl klime.
Napięcie nie prąd w domu w gniazdku też sprawdzimy napięcie. A w aucie należy sprawdzić napięcie na akumulatorze i alternatorze wyliczyć różnicę bo może być spadek napięć na plusie lub minusie . Można też inaczej plus z akumulatora z plusem alternatora i minusy tak samo .
gowno prawda… w niektorych autach wcale nie ma ponad 14 tylko np 13,4 bo ma inteligentne tzw ladowanie i laduje wtedy gdy trzeba a nie stale ponad 14. Tym filmem np posiadaczy megane iii wprowadzasz w blad. bo zobacza 13,4 i mysla ze maja uszkodzony alternator a wcale tak nie jest
A ja u mnie jest 12.5 na wentylatorze i długich światłach 😛
I tu gdzieś zacząłem przygodę z lysymi i trwa to do tej pory 😉 pozdro łysy!!
Mój mechanik po zgłoszeniu słabego ładowania podobno wymienił regulator napięcia i sprawdził diody które okazały się dobre. Po tym zabiegu ładowanie dalej jest na poziomie 12,3v – 12,4v. Zgłosiłem, że usterka dalej występuje i w odpowiedzi usłyszałem, że Zafira tak ma. Podobno regulator steruje napięciem zależnie od zapotrzebowania na prąd. Czy to znak, że muszę zmienić mechanika czy coś jest na rzeczy? Prawda jest taka, że już jakiś czas ładowanie jest na tak niskim poziomie, a samochód dalej zachowuje się normalnie, pali jeździ i w zasadzie gdybym nie zajrzał do menu serwisowego nawet bym nie wiedział, że napięcie jest tak niskie. Gdyby ktoś jakimś cudem to przeczytał proszę o poradę co z tym zrobić. Za każda radę serdecznie z góry dziękuję.
Mi właśnie Aku pada jest nowy ma 3 MSC ładowałem go 3 tyg temu teraz jest rozładowany nawet rozrusznikiem nie kreci a nic nie włączam prócz świateł
Jej ale siędokopałem XD Akurat mam zgryz i szukam co mi się w BMW zepsuło XD Pozdrawiam fanów :3
A co jeżeli pokazuje 17.4 v?
Ja w peugocie 508 2.0 hdi 163 konie mam 15.1 v ładowania czy ktoś mogl by mi pomóc czy to ok a jeśli nie jaka jest przyczyną. Akumulator nowy .Pozdrawiam
to razej nie jest wina alternatora a regulator napiecia do wymiany, aby mierzyc ampery wypadałoby zmienic wejście na mutimetrze bo raczej zawsze bedzie ZERO
Michu powiedz czy na biegu jałowym w aucie typu skoda Fabia akumulator będzie ładowany? Czy jak włączę nawiew radio czy nadal będzie ładowany czy to za duże obciążenie?
2021 pozdrawiam
Biedna łysek jeszcze wtedy taki nieśmiały skromny 🤨
Stary dobry skromny biedny Łysy.
Łysy ..w domu w gniazdku jest napięcie a nie prąd
Pierwszy konkurs m4k!
Hej,
Żałuję że dopiero teraz poznaje twój kanał! Widziałem już wcześniejsze filmy, w których samą swoja mową jesteś w stanie nie tylko zachęcić do oglądania, a do własnej kontroli auta(w wielkim stopniu odczuwam osobiście motywację do zadbania o auto) i jak często wspominasz przyczynia się to do naszego bezpieczeństwa. Lecz nie o tym tu teraz… Jestem na zakupie nowego, używanego auta i już w jednym znalazłem padnięty alternator gdzie jak zawsze każdy się wszystkiego (sprzedający) przed tym wypierał(miałem sytuację że po wstępnych oględzinach sprzedający nie pozwolił wystartować auta… "whoooot)
Dzięki! Jak tylko przeglądnę kolejne 4 lata to może dotrę do tego by zobaczyć może jak wygląda/wyglądają w czasie realnym twóje konkursiki.
Więcej wi3cej wi3cej!!!!
jak przekrecam kluczyk nazpalenie kontrolek i mam 12 v a po odpaleniu 14 ,2 a po odpaleniu swiatla i muzyki czasami spada do 13,8 na sekunde i wraca do 14 ,2 to alternator >? Bo zgasl mi raz na postoju i rwał mi samoichod 2 razy jak jechalem ….
Bo mam problem wskazniki wariuja nabija kilosy nawet jak auto stoi cos klika w skrzynce z bezpiecznikami
Łysy mordo a moze byc walniety regulator napiecia jest ponizej 14 przt pełnym obciiazeniu
NIGDY NIE MIERZY SIE PRADU , TYLKO NAPIECIE , BEZ OBCIAZENIA POWINNO BYC OK 14 V I TAKZE POD OBCIAZENIEM , PRAD BEDZIE TAKI JAK W DANEJ CHWILI JEST ZAPOTRZEBOWANIE , Z
Przy pomiarach miernikiem cyfrowym , biegunowość podłączenie (gdzie plus a gdzie minus) nie ma większego znaczenia.
Przy odwrotnym podłączeniu miernik pokaże wynik pomiaru ze znakiem minus i tyle.
Ale duże znaczenie ma odpowiednie podłączenie przewodów pomiarowych do miernika.
Nie mierzymy napięcia (na akumulatorze lub w gniazdku) sondami włączonymi na pomiar prądu!
Grozi to spaleniem miernika, a przynajmniej bezpiecznika w mierniku.
No i popa przestała działać
Zrobiłem zwarcie i znika prond land rover freelander 2001
Iok
A może tylko przewód głowny od alternatora a nie zaraz alternator
Peugeot 508 sw 2013 2.9 hdi, napięćie 15,1 bez obciążenia. Nic się nie grzeje nie pali. Czy mimo to wymienić alternator czy ten typ tak ma. Pozdrawiam serdecznie
Dzięki wielkie za filmik. Co prawda wlznalem sposób na sprawdzenie akumulatora i alternatora ale nie wiedziałem jak sprawdzić ta utrate prądu. Naprawdę mi pomogłeś 😉 jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.
Siema mam pytanie. Mam samochod vel satis 3.5 v6. Wyskakuje mi na czerwono stop oraz akumulator ikonka. Ladowanie mam na włączonym silniku 17,7 .akumulator ciągle jest ciepły. Wstawiłem inny akumulator. Efekt .błędy te same, a po nocy aakumulator rozładowany .moje pytanie .czy alternator może przez noc rozładować akumulator,???
gosciu-nie przelozyles wtyczki na amperomierzu
Dziękuję za ten filmik
Elektryka to ty sie nie powinienes zajmowac
Czy jest szansa na film dotyczący termostatów z uwagi na porę roku? Mam wrażenie że 2.0TDI mają tendencję do nie dogrzewania się….. od wielu osób słyszę że grupa VW w ostatnich latach tak mają,
odłączyć klemę '' – '' a ktoś ma komputer w samochodzie to i po głowie już może się podrapać !!!! dlaczego później samochód nie odpala ??? DUŻY BŁĄD
Witam a umnie jest ładowanie 14.7 to dobrze.