Loading…

Naprawa Sterowników Silnika do Samochodów

Naprawa Elektroniki Samochodowej
Kontakt

Spalony CTEK MXS 5.0 – nie ładuje, brak oznak życia -pomiary, diagnostyka i naprawa elektroniki 230V



Hej, w tym filmie będą pomiary i naprawa spalonego prostownika/elektronicznej ładowarki automatycznej, znanego Szwedzkiego producenta CTEK MXS 5.0 – swego czasu bardzo powszechny model, ze względu na tryb RECOND/REPAIR, który ma napięcie powyżej 15V (już nie pamiętam ile dokładnie).

Ładowarka dużo użytkowana, jak widać po jej obecnym stanie 🙂 Minus, że jest klejona bądź zgrzewana ultradźwiękami – aby się do niej dostać trzeba ją rozbijać/rozklejać siłą.

Usterka co najmniej dziwna, zwłaszcza ślady na radiatorze – ale to w trakcie filmu zobaczycie 🙂 Możecie pisać co według Was się mogło wydarzyć w środku 😉

Odcinek może być pomocny, trochę pokazuję w jaki sposób ja robię pomiary tego typu spalonej/uszkodzonej elektroniki, jak namierzam zwarcie, jak kombinuję i sprawdzam po kolei elementy – dedukując, co mogło się stać 🙂

Będzie trochę ujęć pod mikroskopem – razem z lutowaniem i pomiarami multimetrem, pokażę jak sprawdzam układy optoizolacyjne (jak sprawdzić transoptor 817C / PC817 / PC 817).

W kolejce do naprawy CTEK MXS 25 oraz CTEK PRO25S 🙂

A kto przeczytał opis do końca, niech napisze w komentarzu: „Dioda nie wytrzymała” 🙂
————————————————–
Multimetr zwykły: https://bit.ly/3MKM61u /Allegro
Multimetr cęgowy: https://bit.ly/3KA9hJS /Allegro

Multimetr GVDA GD128 – https://bit.ly/3BwdHy9 (Aliexpress)
Tester elementów elektronicznych GM328: https://bit.ly/3KSgpky (Aliexpress)
————————————————–
Kod rabatowy/Kupon 10$ na zakupy w sklepie Andonstar na hasło: TYTUS10$

Mikroskop z filmu AD407 (7″ 4K HDMI): https://bit.ly/3hYHyHm /Aliexpress: https://bit.ly/3M5wuVT
Mikroskop AD409 (10,1″ 4K HDMI z WiFi nieco większy i więcej funkcji): https://bit.ly/3zumHBx /Aliexpress: https://bit.ly/33Wa9cb

Mają też o wiele więcej różnych mikroskopów cyfrowych HDMI na stronie:
https://andonstarmicroscope.com/?ref=Rzezbiarz
————————————————–
Mam dla Was kod rabatowy: TYTUS5
5% rabatu na cały asortyment z wyjątkiem kategorii „Przewody rozruchowe i zaciski” na oba sklepy:

www.e-moto.pl
www.sklep.akubiz.biz

Świat Akumulatorów Szczecin
Gryfińska 106 – tel. 609 302 803
Santocka 42 – tel. 609 309 969

Mobilny serwis akumulatorów z dojazdem na terenie Szczecina i okolic
tel. 505 135 136
Pon-Pt: 7-22
Sob-Nd: 7-20

e-mail: rzezbiarz.tytus@gmail.com
Instagram: www.instagram.com/rzezbiarz.tytus

#Tytus #Rzeźbiarz #mrAkumulator #Szczecin #Mobilny #Serwis #Akumulatorów #Akumulatory #Akumulator
30.05.2022
18 182

Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.

Serwis, Diagnostyka, Komputery, Adaptacje, Liczniki, Kluczyk-Code, Pogotowie 24H

Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych

29 thoughts on “Spalony CTEK MXS 5.0 – nie ładuje, brak oznak życia -pomiary, diagnostyka i naprawa elektroniki 230V

  1. Chciałbyś wersję 24V do odcinka? Kupilem z dwa lata temu dwie sztuki ctek uszkodzone 12V 25A (naprawilem od ręki bo się przydaje). 24V lezy pod regałem od tego czasu. Za dużo roboty klientów cały czas. Oczywiście zapłacę za naprawę. Pozdrawiam

  2. Te mocniejsze cteki to niestety dużo robiłem. odnoszę wrażenie że albo wypust był niewypał albo coś sknocił producent. Jestem ciekaw co tam jest namieszają. Pozdrawiam stary elektronik

  3. Ty na prawdę jesteś rzeźbiarz – sklej na sylikon i można jeszcze raz rozebrać jak coś się spieprzy to znów się polepszy 😀 a mój CYT MXS 5.0 wywalili bo powódź zalała a jak przyjechałem to było już wszystko wywalone. A tak naprawdę to CTEK to przereklamowane G 15,8V u mnie nigdy nie osiągnął. Robiłem pomiary i kulon 912 najlepiej z całej tej plejady pseudo ładowarek aku to jest mercedes:D

  4. FB5 to nic innego jak 'Ferrite Bead 5', czyli koralik ferrytowy. To wyglada na kondesatory mostkujace transformator (z powodu EMC/EMI) i typowy chinski sposob ich montazu bez koszulek izolacyjnych i na ultra dlugich nogach.

  5. Naprawiałem kiedyś coś podobnego ale to był jakiś Einhell. Problemem był mostek. Tam był scalony mostek na 2A, to coś miało dawać 5A, tranzystor i cała reszta taki prąd wytrzymywała, ale nie mostek, który jak się spalił to wywalił bezpiecznik i kondensator na 400V. Po wymianie tych trzech elementów urządzenie ożyło, ale mostek dałem na 8 A i ten szmelc działa do dziś 🙂

  6. Hej. Miałeś wcześniej wrzucony filmik o dorabianiu kluczyka sprzętem z Aliexpress czy coś takiego. Nie zdążyłem obejrzeć, a teraz go nie widzę. Co się stanęło? Możesz mi z ciekawości wysłać link do tego urządzenia? 🙂

  7. Kurcze, miałem i w sumie mam przycisk od narzędzia wielofunkcyjnego Ryobi, w przycisku jest jakiś mikrokontroler, i do niego były połączone dwa czujniki temp. jeden na silnik, drugi na mosfet i jego radiator. Padła elektronika, tzn. narzędzie nie pracowało. Rozebrałem, okazało się że odrzut z fabryki, ktoś pomylił ewidentnie w fabryce plus z minusem od baterii. Jak było podłączone tak jak oryginalnie, to mosfet grzał się niemiłosiernie, gdy zamieniłem bieguny, dioda mrugała przez jakiś czas a potem trup. Zmierzyłem, a w zasadzie to chciałem zmierzyć mosfet, wygląda na sprawy bo nigdzie nie było zwarcia. Natomiast chyba mikrokontroler padł. Szkoda że przerobiłem to po swojemu omijając te elektronikę i robiąc narzędzie nie jako na "krótko" bo wysłał bym do Ciebie z chęcią zobaczył odcinek z tej diagnozy. Nowy taki przycisk kosztuje sporo pieniędzy, nie opłacalne bo nowe narzędzie z gwarancją lepiej kupić.

  8. Jak zwykle ciekawy odcinek. Konkrety i finał z "happy end-em". Rozmawialiśmy kiedyś o naprawie mojej ładowarki Noco Genius 5 – może byłoby ciekawie obejrzeć jak wyglada naprawa "konkurencji" Ctek-a… Noco cały czas czeka 😊

Dodaj komentarz

Zadzwoń!