Loading…

Naprawa Sterownik贸w Silnika do Samochod贸w

Naprawa Elektroniki Samochodowej
Kontakt

nr 16: Naprawiamy sterownik do roweru elektrycznego

Prosta w s艂owach i czynach naprawa.
Naprawiamy sterownik silnika do ebajka 馃檪 Mimo, 偶e jest to awaria sterownika wektorowego to spos贸b mo偶na zastosowa膰 do wszystkich sterownik贸w 馃檪
Je艣li w Twoim sterowniku spali艂y si臋 tranzystory kt贸rych nie da si臋 kupi膰 i trzeba szuka膰 jakiego艣 zamiennika to spr贸buj tego:
https://www.tme.eu/pl/details/irfb4410zpbf/tranzystory-z-kanalem-n-tht/infineon-irf/

-=================
Link do sklepu z cz臋艣ciami: http://nexun.pl
Kod rabatowy 7% (!!!) na zakupy dla widz贸w: tas-rabat
=================
Link do sklepu z ogniwami: https://e-foton.pl
Kod na rabat dla widz贸w: tas-rabat
=================
M贸j blog: https://ebike.nexun.pl
=================
Do nast臋pnego! 馃檪

Youtube Posiadamy w swojej ofercie tysi膮ce u偶ywanych oraz nowych sterownik贸w silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzi臋ki wieloletniemu do艣wiadczeniu na rynku jeste艣my w stanie wykona膰 kompleksow膮 napraw臋 sterownika silnika.

Serwis, Diagnostyka, Komputery, Adaptacje, Liczniki, Kluczyk-Code, Pogotowie 24H

Naprawa sterownik贸w silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt b艂臋d贸w i parametr贸w pracy silnika
Naprawa i diagnostyka Modu艂贸w AIRBAG
Naprawa i diagnostyka Modu艂贸w ABS
– Naprawa i diagnostyka Modu艂贸w KLIMATYZACJI
– Naprawa licznik贸w samochodowych
– Korekcja przebiegu licznik贸w
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliser贸w
– Dezaktywacja Immobiliser贸w IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyk贸w samochodowych
Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyk贸w
– Naprawa i programowanie modu艂贸w KOMFORTU
Naprawa sterownik贸w i instalacji zamka centralnego
Naprawa instalacji elektrycznych podno艣nik贸w szyb
Naprawa samochodowego sprz臋tu CAR-AUDIO
– 艢ci膮ganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obs艂uga AUTOALARM脫W fabrycznych

42 thoughts on “nr 16: Naprawiamy sterownik do roweru elektrycznego

  1. Ogl膮dam Tw贸j film i ogromne zastrze偶enie co do roz艂adowywania kondensator贸w poprzez zwarcie masy i 艂adunku dodatniego to niestety kompletny niewypa艂 bo nie mia艂e艣 na tym przewodzie elementy obci膮偶enia kondensatora jak cho膰by najprostszego elementu czyli diody …
    Nie zaleca艂 bym w kondensatorze np. 900V zwiera膰 jego plus z minusem bo przy jego wybuchu mo偶na w najlepszym przypadku o艣lepn膮膰, wykluczaj膮c pora偶enie pr膮dem, s膮 do tego specjalne pinsety rozladowywuj膮ce je艣li biegniemy w sprz臋t OEM a jak w samor贸bk臋 zr贸b co艣 ale dodaj element z poborem pr膮du w przypadku bezpo艣redniego zwierania bo ja idee zrozumia艂em a znajd膮 si臋 tacy co po obejrzeniu Twoich materia艂贸w b臋d膮 chcieli trzymaj膮c kondensator w d艂oni, na kr贸tko go roz艂adowa膰 to i d艂o艅 mog膮 straci膰 hehe… 馃槈
    Reszta filmu na wz贸r i nic w oczy nie kuje i przyjemnie si臋 ogl膮da i elegancko t艂umaczysz 馃檪

  2. Witam ,posiadam rower engwe do 2 pro 750w. Problem jaki jest to b艂膮d na liczniku 21, nie dzia艂a nap臋d elektryczny . Z r贸偶nych 藕r贸de艂 internetowych dowiedzia艂em si臋 ,偶e winny jest sterownik . Czy naprawia Pan takie sterowniki?

  3. @
    Tas Tasowski Aha, no i zapomnia艂em 偶e kolejny b艂膮d to wymiana cz臋sci tranzystor贸w – kolejny b艂膮d. Je偶eli tranzystory s膮 w pary spi臋te to wymianiasz ca艂膮 par臋 – nie wa偶ne czy jest dobra, czy nie. Jest to dobra praktyka przy laptopach, przy czym tam si臋 driver przetwornicy wymienia jeszcze, bo jest ryzyko zawsze, 偶e jebn臋艂a przetowrnica i tranzystory wyparuj膮 i vice versa, wi臋c nie ma sensu si臋 pie艣ci膰 w ta艅cu i wymieni膰 ca艂o艣膰 – to s膮 艣mieszne koszta rz臋du 30-50 z艂. cz臋sto, wi臋c nie ma co si臋 rozdrabnia膰.

  4. @
    Tas Tasowski Co do tranzystor贸w to b艂膮d – bardzo du偶y, a nawet dwa… Po pierwsze, nie sprawdza si臋 tranzystor贸w na buzzerze tylko na diodzie. Jak jest N-kana艂owy to mierzysz D-S i G-S G-D. G do S i D ma pokaza膰 przerw臋 – OL, ew. 1V z groszami – zale偶y od miernika, natmiast D-S od 0,5 do 0,7 Volta, bo w rzeczy samej jest tam dioda wsadzona zabezpiezbieczaj膮ca. Ponadto warto jeszcze bramk臋 sondami na艂adowa膰, wtedy spr. czy jest ni偶szy spadek D-S i po roz艂adowaniu z powrotem si臋 zwi臋kszy do poziomu przed na艂adowaniem – wtedy mosfet na 99% jest dobry, bo i takie przypadki bywaj膮, 偶e zwarcie dopiero mosfet robi po otwarciu bramki – ju偶 si臋 spotka艂em z takim przypadkiem. Sam buzzer g贸wno ci da, bo tranzystor potrafi mie膰 spalon膮 diod臋 pomi臋dzy D-S i objawia si臋 to tak, 偶e np. zamiast 0,6V spadku b臋dzie mie膰 0,4V spadku i buzezer tego nie wy艂apie, bo multimetry maj膮 r贸偶ny pr贸g zadzia艂ania buzzera. Tak mi przynajmniej m膮drzejszy powiedzieli jak uczy艂em si臋 SMPS-y naprawia膰. Ja jestem g艂upi, nie znam si臋, robi臋 jak mi powiedziano i si臋 sprawdza, wi臋c uznaj臋 偶e jest ok…

  5. @
    Tas Tasowski A jak jest tak mieszanie, raz jest op贸r i piszczy silnik, raz ok, za jaki艣 czas znowu op贸r, ok, ew. odcina sterownik/wy艂. si臋 i w艂. za chwil臋 to mo偶e by膰 akumulator? Tak mnie co艣 na to wygl膮da 偶e to akumulatory, – mam po prostu drugi jako zapas i si臋 prze艂膮czam jeden albo drugi bo odwala mi takie jazdy, 偶e np. manipulator pokazuje 3 diody, na nast臋pny dzie艅 za艂膮czam i mam 4 czy tam 5 diod, przejad臋 powiedzmy 3 km, znowu3 diody, odstawi臋 z powrotem 4 czy tam 5 si臋 艣wieci, tak wi臋c takie mam wra偶enie, 偶e chyba BMS w obu 藕le interpretuje poziom na艂adowania i jest obcinany pr膮d podawany na silnik, aby nie rozjeba膰 pakietu na amen. Mo偶liwe to, dobrze my艣l臋?, bo mnie materia sterowania akumulatorami jest niemal ca艂kowicie obca – wiem tylko tyle 偶e jest BMS, 偶e pilnuje generalnie 偶eby r贸wno na艂adowa膰 pakie i nie dopu艣c膰 do jego rozjebania/przeci膮偶enia i na tym moja wiedza si臋 ko艅czy, tak wi臋c bior臋 to na logik臋 ch艂opskiego rozumu, a to jak zapewne wiesz nie w ka偶dym przypadku si臋 sprawdza i po zgl臋bieniu tematu okazuje si臋 z go艂a inaczej. Tym bardziej dla mnie jest to prawdopodobne, 偶e rower swoje lata ma – czujnik pass ma na sobie nadrukowany 2008 rok – rozbiera艂em nap臋d do czyszczenia, tak wi臋c widzia艂em , ja jestem drugim w艂a艣cicielem i generalnie odk膮d go mam to ani razu nie 艂adowa艂em go pe艂nym cyklem – wiem, b艂膮d, ale po prostu niby pomimo 偶e wiem i stosuj臋 to np. w kom贸rce, tutaj zwyczajnie nie pomy艣la艂em o tym – nie potrafi臋 wyja艣ni膰 dlaczego… Oczywi艣cie pragn臋 nadmieni膰, 偶e po rozbi贸rce by艂o ok – po prostu odstawi艂em go i z dupy kompeltnie zacz膮艂 tak 艣wirowa膰, tak wi臋c nie jest to kwestia usszkodzenia/z艂ego z艂o偶enia.

  6. Sterownik kt nie czyta halla co mo偶e by膰 przyczyn膮 zwarcia nie ma ko艂o ok napiecie na halu 4.4 v a tranzystory ok drajwery ok a silnik dalej dr偶y co mo偶e by膰 przyczyn膮

  7. Witam.Zakupi艂em rower elektryczny LITHUM 36V 10AH.Kupi艂em bez baterii.Sterownik trybu pracy by艂 nie orginalny bo pod艂膮czony na 24V.Zmontowa艂em now膮 bateri臋 i sterownik w艂a艣ciwy na 36 V i jest problem 偶e nie wybiera trybu jazdy tylko tak jak by na pierwszy wolnym trybie .呕adnej zmiany szybko艣ci nie ma.Mam gor膮c膮 pro艣b臋 co mog艂o si臋 uszkodzi膰 偶e tak to dzia艂a .Pozdrawiam Jan

  8. Wykonuje Pan 艣wietn膮 prac臋, zapewne wielu osobom to pomo偶e.
    Jest to 艣wietna zabawa, kiedy艣 pr贸bowa艂em bawi膰 si臋 w elektronik臋 i napraw臋 telewizor贸w.
    Dzisiaj wzrok nie ten, ale zainteresowania zosta艂y.
    Jutro przejrz臋 m贸j rower spokojnie i spr贸buj臋 zdiagnozowa膰 Himo c20 wy艣wietla si臋 E002.
    W艂膮czaj膮c manetk臋 jedzie tylko kilka kilometr贸w na godzin臋.
    Sprawdz臋 najpierw po艂膮czenia. Je偶eli nie zadzia艂a b臋d臋 prosi艂 o wsparcie. Gratuluj臋 wiedzy i pasji.

  9. 20:14 Polecam zakupi膰 silikonow膮 rurk臋 w臋偶yk o troch臋 mniejszej 艣rednicy jak ko艅c贸wka odsysacza i uci膮膰 kawa艂ek i na艂o偶y膰 na ko艅c贸wk臋 odsysacza sylikon idealnie dolega do pcb i pe艂na moc ssania zasysa cyn臋.

  10. witam szanownego Pana moja uwaga na temat roz艂adowania kondensator贸w ja nie stosuje jego zwyk艂ym zwarciem jest mo偶liwo艣膰 jego uszkodzenia ja osobi艣cie stosuje opornik drutowy wtedy jest jego obci膮偶enie a nie zwarcie biegun贸w .Bardzo pouczaj膮cy i ciekawy film przy tak precyzyjnym usuwaniu cyny u偶ywamy ta艣my a nie odsysacza mo偶na oderwa膰 cienkie 艣cie偶ki z PCB serdecznie pozdrawiam

  11. Super dzi臋ki za filmik
    Wyj膮艂em Sterownik to 36v 15a BH mini evo bmw
    Spawdzilwm miernikiem zwarcie na zielonym z plusem
    Sterownik zalany 偶elem wi臋c trzeba chyba kupi膰 nowy?
    Co by podesz艂o? Czy mo偶na w艂o偶y膰 oboj臋tnie jaki 偶eby by艂 36v i 15a input 36 , max 15a

    Reszta to silnik 250 36v w tylnym kole 1901bh0117
    I wy艣wietlacz LCD 20190213266

  12. Witam. Mam problem z pod艂aczeniem manetki do sterownika . Wszystko przemierzy艂em ok nowe.
    Nap臋d ani drgnie. Manetka wyswietla napiecie pakietu nie ma reakcji na przepustnice.
    Mozna odp艂atna pomoc? Pozdrawiam 馃槈
    Prosze o kontakt na maila.

  13. 19:00 sory ale teraz b臋dzie krytyka mam nadziej臋 偶e konstruktywna 馃槈 … Jestem sam elektronikiem i mnie osobi艣cie oczy bol膮 jak ty to "odsysasz".. Przede wszystkim na twoim miejscu odrzuci艂bym te wszystkie plastikowe odsysacze bo jest to bubel a je艣li si臋 w to bawisz ju偶 lepiej zainwestuj w odsysacz elektryczny z pompk膮 n[. ZD-985

    A jesli chcesz to zrobi膰 bez takich profesjonalnych odsysaczy to ze swojej strony polecam wyka艂aczk臋 koniecznie DREWNIAN膭 i podgrzewaj膮c cyn臋 po prostu tak膮 wyka艂aczk膮 mo偶na robi膰 super otwory do kt贸rych wchodz膮 potem n贸偶ki tranzystora a cyna wok贸艂 zostaje i nie trzeba przy ponownym lutowaniu jej znowu dok艂ada膰 co widz臋 偶e cz臋sto robisz na filmie co dla mnie jest marnotrawstwem. Dodam jeszcze ciekawostk臋 偶e czasami warto cz臋艣ci wymieni膰 profilaktycznie bo co ciekawe one si臋 zu偶ywaj膮…i s膮 coraz gorsze… wi臋c na filmie ja bym wymieni艂 wszystkie tranzystory.

  14. Kupi艂em mxus xf40c 30h 1000W. Mam ustawiona pr臋dko艣膰 maksymaln膮 na 72kmh. A na manetce mam max 23kmh. Co robi臋 藕le? Co艣 trzeba odblokowa膰 dodatkowo? Mam Wy艣wietlacz LCD-3, 48V 1000W 40A

  15. Witam serdecznie.

    Postaram sterownik kt 60v 45A niestety po pod艂膮czeniu zasilania z baterii nie ma 偶adnej reakcji i nie mog臋 go uruchomi膰,sprawdzi艂em czy nie ma zwarcia na tranzystorach jak robi艂 to Pan i wszystko wydaje si臋 by膰 okej,natomiast jest zwarcie w momencie podlaczenia,czyli chodzi o to 偶e gdy pod艂膮cze zasilanie od baterii to po wyj臋ciu kostki w moim przypadku z艂膮cze xt90 napiecie na kablu pr膮dowym spad do oko艂o 10v gdzie powinno by膰 oko艂o 53 bo takie napiecie ma bateria,co to mo偶e by膰,b臋d臋 wdzi臋czny za pomoc.

  16. Widz臋 ze nie masz zwarcia do ZERA gdy zwiera艂es sondy albo miernik jest lipny,uszkodzony,sondy do wymiany albo wystarczy sprawdzi膰 stan baterii 馃檪 co do podpinania 艂adowarki pod uszkodzony sterownik odradzam impulsowe 艂adowarki nie lubi膮 zwarcia:) 21:00 dlatego wole lutownice pistoletow膮 馃榾 co do naprawy my艣l臋 ze je艣li pad艂o by co艣 jeszcze lepiej kupi膰 nowy u chi艅czyka, osobi艣cie wole regulatory modelarskie.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Zadzwo艅!