Loading…

Naprawa Sterowników Silnika do Samochodów

Naprawa Elektroniki Samochodowej
Kontakt

nr 16: Naprawiamy sterownik do roweru elektrycznego

Prosta w słowach i czynach naprawa.
Naprawiamy sterownik silnika do ebajka 🙂 Mimo, że jest to awaria sterownika wektorowego to sposób można zastosować do wszystkich sterowników 🙂
Jeśli w Twoim sterowniku spaliły się tranzystory których nie da się kupić i trzeba szukać jakiegoś zamiennika to spróbuj tego:
https://www.tme.eu/pl/details/irfb4410zpbf/tranzystory-z-kanalem-n-tht/infineon-irf/

-=================
Link do sklepu z częściami: http://nexun.pl
Kod rabatowy 7% (!!!) na zakupy dla widzów: tas-rabat
=================
Link do sklepu z ogniwami: https://e-foton.pl
Kod na rabat dla widzów: tas-rabat
=================
Mój blog: https://ebike.nexun.pl
=================
Do następnego! 🙂

Youtube Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.

Serwis, Diagnostyka, Komputery, Adaptacje, Liczniki, Kluczyk-Code, Pogotowie 24H

Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych

42 thoughts on “nr 16: Naprawiamy sterownik do roweru elektrycznego

  1. Oglądam Twój film i ogromne zastrzeżenie co do rozładowywania kondensatorów poprzez zwarcie masy i ładunku dodatniego to niestety kompletny niewypał bo nie miałeś na tym przewodzie elementy obciążenia kondensatora jak choćby najprostszego elementu czyli diody …
    Nie zalecał bym w kondensatorze np. 900V zwierać jego plus z minusem bo przy jego wybuchu można w najlepszym przypadku oślepnąć, wykluczając porażenie prądem, są do tego specjalne pinsety rozladowywujące jeśli biegniemy w sprzęt OEM a jak w samoróbkę zrób coś ale dodaj element z poborem prądu w przypadku bezpośredniego zwierania bo ja idee zrozumiałem a znajdą się tacy co po obejrzeniu Twoich materiałów będą chcieli trzymając kondensator w dłoni, na krótko go rozładować to i dłoń mogą stracić hehe… 😉
    Reszta filmu na wzór i nic w oczy nie kuje i przyjemnie się ogląda i elegancko tłumaczysz 🙂

  2. Witam ,posiadam rower engwe do 2 pro 750w. Problem jaki jest to błąd na liczniku 21, nie działa napęd elektryczny . Z różnych źródeł internetowych dowiedziałem się ,że winny jest sterownik . Czy naprawia Pan takie sterowniki?

  3. @
    Tas Tasowski Aha, no i zapomniałem że kolejny błąd to wymiana częsci tranzystorów – kolejny błąd. Jeżeli tranzystory są w pary spięte to wymianiasz całą parę – nie ważne czy jest dobra, czy nie. Jest to dobra praktyka przy laptopach, przy czym tam się driver przetwornicy wymienia jeszcze, bo jest ryzyko zawsze, że jebnęła przetowrnica i tranzystory wyparują i vice versa, więc nie ma sensu się pieścić w tańcu i wymienić całość – to są śmieszne koszta rzędu 30-50 zł. często, więc nie ma co się rozdrabniać.

  4. @
    Tas Tasowski Co do tranzystorów to błąd – bardzo duży, a nawet dwa… Po pierwsze, nie sprawdza się tranzystorów na buzzerze tylko na diodzie. Jak jest N-kanałowy to mierzysz D-S i G-S G-D. G do S i D ma pokazać przerwę – OL, ew. 1V z groszami – zależy od miernika, natmiast D-S od 0,5 do 0,7 Volta, bo w rzeczy samej jest tam dioda wsadzona zabezpiezbieczająca. Ponadto warto jeszcze bramkę sondami naładować, wtedy spr. czy jest niższy spadek D-S i po rozładowaniu z powrotem się zwiększy do poziomu przed naładowaniem – wtedy mosfet na 99% jest dobry, bo i takie przypadki bywają, że zwarcie dopiero mosfet robi po otwarciu bramki – już się spotkałem z takim przypadkiem. Sam buzzer gówno ci da, bo tranzystor potrafi mieć spaloną diodę pomiędzy D-S i objawia się to tak, że np. zamiast 0,6V spadku będzie mieć 0,4V spadku i buzezer tego nie wyłapie, bo multimetry mają różny próg zadziałania buzzera. Tak mi przynajmniej mądrzejszy powiedzieli jak uczyłem się SMPS-y naprawiać. Ja jestem głupi, nie znam się, robię jak mi powiedziano i się sprawdza, więc uznaję że jest ok…

  5. @
    Tas Tasowski A jak jest tak mieszanie, raz jest opór i piszczy silnik, raz ok, za jakiś czas znowu opór, ok, ew. odcina sterownik/wył. się i wł. za chwilę to może być akumulator? Tak mnie coś na to wygląda że to akumulatory, – mam po prostu drugi jako zapas i się przełączam jeden albo drugi bo odwala mi takie jazdy, że np. manipulator pokazuje 3 diody, na następny dzień załączam i mam 4 czy tam 5 diod, przejadę powiedzmy 3 km, znowu3 diody, odstawię z powrotem 4 czy tam 5 się świeci, tak więc takie mam wrażenie, że chyba BMS w obu źle interpretuje poziom naładowania i jest obcinany prąd podawany na silnik, aby nie rozjebać pakietu na amen. Możliwe to, dobrze myślę?, bo mnie materia sterowania akumulatorami jest niemal całkowicie obca – wiem tylko tyle że jest BMS, że pilnuje generalnie żeby równo naładować pakie i nie dopuścć do jego rozjebania/przeciążenia i na tym moja wiedza się kończy, tak więc biorę to na logikę chłopskiego rozumu, a to jak zapewne wiesz nie w każdym przypadku się sprawdza i po zglębieniu tematu okazuje się z goła inaczej. Tym bardziej dla mnie jest to prawdopodobne, że rower swoje lata ma – czujnik pass ma na sobie nadrukowany 2008 rok – rozbierałem napęd do czyszczenia, tak więc widziałem , ja jestem drugim właścicielem i generalnie odkąd go mam to ani razu nie ładowałem go pełnym cyklem – wiem, błąd, ale po prostu niby pomimo że wiem i stosuję to np. w komórce, tutaj zwyczajnie nie pomyślałem o tym – nie potrafię wyjaśnić dlaczego… Oczywiście pragnę nadmienić, że po rozbiórce było ok – po prostu odstawiłem go i z dupy kompeltnie zaczął tak świrować, tak więc nie jest to kwestia usszkodzenia/złego złożenia.

  6. Witam.Zakupiłem rower elektryczny LITHUM 36V 10AH.Kupiłem bez baterii.Sterownik trybu pracy był nie orginalny bo podłączony na 24V.Zmontowałem nową baterię i sterownik właściwy na 36 V i jest problem że nie wybiera trybu jazdy tylko tak jak by na pierwszy wolnym trybie .Żadnej zmiany szybkości nie ma.Mam gorącą prośbę co mogło się uszkodzić że tak to działa .Pozdrawiam Jan

  7. Wykonuje Pan świetną pracę, zapewne wielu osobom to pomoże.
    Jest to świetna zabawa, kiedyś próbowałem bawić się w elektronikę i naprawę telewizorów.
    Dzisiaj wzrok nie ten, ale zainteresowania zostały.
    Jutro przejrzę mój rower spokojnie i spróbuję zdiagnozować Himo c20 wyświetla się E002.
    Włączając manetkę jedzie tylko kilka kilometrów na godzinę.
    Sprawdzę najpierw połączenia. Jeżeli nie zadziała będę prosił o wsparcie. Gratuluję wiedzy i pasji.

  8. 20:14 Polecam zakupić silikonową rurkę wężyk o trochę mniejszej średnicy jak końcówka odsysacza i uciąć kawałek i nałożyć na końcówkę odsysacza sylikon idealnie dolega do pcb i pełna moc ssania zasysa cynę.

  9. witam szanownego Pana moja uwaga na temat rozładowania kondensatorów ja nie stosuje jego zwykłym zwarciem jest możliwość jego uszkodzenia ja osobiście stosuje opornik drutowy wtedy jest jego obciążenie a nie zwarcie biegunów .Bardzo pouczający i ciekawy film przy tak precyzyjnym usuwaniu cyny używamy taśmy a nie odsysacza można oderwać cienkie ścieżki z PCB serdecznie pozdrawiam

  10. Super dzięki za filmik
    Wyjąłem Sterownik to 36v 15a BH mini evo bmw
    Spawdzilwm miernikiem zwarcie na zielonym z plusem
    Sterownik zalany żelem więc trzeba chyba kupić nowy?
    Co by podeszło? Czy można włożyć obojętnie jaki żeby był 36v i 15a input 36 , max 15a

    Reszta to silnik 250 36v w tylnym kole 1901bh0117
    I wyświetlacz LCD 20190213266

  11. Witam. Mam problem z podłaczeniem manetki do sterownika . Wszystko przemierzyłem ok nowe.
    Napęd ani drgnie. Manetka wyswietla napiecie pakietu nie ma reakcji na przepustnice.
    Mozna odpłatna pomoc? Pozdrawiam 😉
    Prosze o kontakt na maila.

  12. 19:00 sory ale teraz będzie krytyka mam nadzieję że konstruktywna 😉 … Jestem sam elektronikiem i mnie osobiście oczy bolą jak ty to "odsysasz".. Przede wszystkim na twoim miejscu odrzuciłbym te wszystkie plastikowe odsysacze bo jest to bubel a jeśli się w to bawisz już lepiej zainwestuj w odsysacz elektryczny z pompką n[. ZD-985

    A jesli chcesz to zrobić bez takich profesjonalnych odsysaczy to ze swojej strony polecam wykałaczkę koniecznie DREWNIANĄ i podgrzewając cynę po prostu taką wykałaczką można robić super otwory do których wchodzą potem nóżki tranzystora a cyna wokół zostaje i nie trzeba przy ponownym lutowaniu jej znowu dokładać co widzę że często robisz na filmie co dla mnie jest marnotrawstwem. Dodam jeszcze ciekawostkę że czasami warto części wymienić profilaktycznie bo co ciekawe one się zużywają…i są coraz gorsze… więc na filmie ja bym wymienił wszystkie tranzystory.

  13. Witam serdecznie.

    Postaram sterownik kt 60v 45A niestety po podłączeniu zasilania z baterii nie ma żadnej reakcji i nie mogę go uruchomić,sprawdziłem czy nie ma zwarcia na tranzystorach jak robił to Pan i wszystko wydaje się być okej,natomiast jest zwarcie w momencie podlaczenia,czyli chodzi o to że gdy podłącze zasilanie od baterii to po wyjęciu kostki w moim przypadku złącze xt90 napiecie na kablu prądowym spad do około 10v gdzie powinno być około 53 bo takie napiecie ma bateria,co to może być,będę wdzięczny za pomoc.

  14. Widzę ze nie masz zwarcia do ZERA gdy zwierałes sondy albo miernik jest lipny,uszkodzony,sondy do wymiany albo wystarczy sprawdzić stan baterii 🙂 co do podpinania ładowarki pod uszkodzony sterownik odradzam impulsowe ładowarki nie lubią zwarcia:) 21:00 dlatego wole lutownice pistoletową 😀 co do naprawy myślę ze jeśli padło by coś jeszcze lepiej kupić nowy u chińczyka, osobiście wole regulatory modelarskie.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Zadzwoń!