Na Waszą prośbę udostępniam wsparcie przez Patronite https://patronite.pl/Machinesmaker (przepraszam że tak na wstępie ta informacja ale dodaje to info do sześciuset starych filmów i nie da się za automatu wkleić do sekcji opisu gdzie jest na temat wsparcia a ręcznie to bym się zajechał – dzięki za wyrozumiałość 🙂 ). wymienione :
DH2TU (24VDC 3A 120AC) 29x25X12,5mm
kondensatory elektrolityczne 1szt. 100uF 25V 3szt .47uF63V
Rezystory mocy 2x 5W 10K
Polakierowanie PCB
oczyszczony komutator i szczotki
Drogi widzu jeżeli chcesz mi podarować dowolna kwotę jest ku temu okazja:
Idea Bank 55 1950 0001 2006 0072 3074 0001
Tytuł przelewu: Darowizna „jeżeli sobie życzysz to też twój email”
Powywszy nr.konta jest wyłącznie przeznaczony do zbiórki darowizn.
Pamiętaj ! subskrybuj mój kanał 🙂
#Tokarka #naprawa #sterownik #lathe #fS200B
Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.
Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
– Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych
Related
8 thoughts on “Naprawa Tokarki #3 MiniLathe sterownik regulacji obrotów silnika DC”
To iskrzenie nie wygląda mi na zwarcie tylko na przebicie od wysokiego napięcia.
Wygląda na to że tranzystory mocy włączają impulsowo (PWM) cewki uzwojenia silnika. Wiadomo, że jak się włącza szybko cewkę to prąd potrzebuje czasu na "rozpędzenie" się do wartości ustalonej. Ale jak się zamknie mu nagle obwód to cewka wygeneruje duże napięcie EMF, żeby ten prąd podtrzymać.
Jak zauważyłeś przy żarówce nie iskrzyło (czysta rezystancja), a przy indukcyjnym silniku iskrzyło dość porządnie. Obstawiał bym na to że dioda D2 albo D1 może być tego przyczyną, wydaje mi się że ich zadaniem jest zapobieganie powstawaniu wysokich napięć, które mogą pojawią się na uzwojeniu w chwili wyłączenia obwodu. Zalakierowanie to takie zamiecenie problemu pod dywan, energia zgromadzona w polu magnetycznym silnika znajdzie sobie inną drogę. Sprawdź czy te diody są na pewno w porządku.
Ja bym to wziął i zmierzył napięcie na rezystorach w czasie pracy i na czymś takim: http://elektronika-sklep.pl/galerie/u/um-25w_6953.jpg połączył rezystory żeby zgadzały się nominalne rezystancje i moce ze współczynnikiem bezpieczeństwa 5. Problem rozwiązany przez urwanie twarzy za niewielkie pieniądze.
To iskrzenie nie wygląda mi na zwarcie tylko na przebicie od wysokiego napięcia.
Ktoś tu wcześnie podał link do schematu:
https://www.model-engineer.co.uk/sites/7/images/member_albums/60368/main%20pcb%20%20mod.jpg
https://www.model-engineer.co.uk/sites/7/images/member_albums/60368/lathe%20control%20daugterboard.jpg
Trochę go prześledziłem i zrobiłem prostą symulację w LTspice:
https://imgur.com/a/nRzYs5D
Wygląda na to że tranzystory mocy włączają impulsowo (PWM) cewki uzwojenia silnika. Wiadomo, że jak się włącza szybko cewkę to prąd potrzebuje czasu na "rozpędzenie" się do wartości ustalonej. Ale jak się zamknie mu nagle obwód to cewka wygeneruje duże napięcie EMF, żeby ten prąd podtrzymać.
Jak zauważyłeś przy żarówce nie iskrzyło (czysta rezystancja), a przy indukcyjnym silniku iskrzyło dość porządnie. Obstawiał bym na to że dioda D2 albo D1 może być tego przyczyną, wydaje mi się że ich zadaniem jest zapobieganie powstawaniu wysokich napięć, które mogą pojawią się na uzwojeniu w chwili wyłączenia obwodu. Zalakierowanie to takie zamiecenie problemu pod dywan, energia zgromadzona w polu magnetycznym silnika znajdzie sobie inną drogę. Sprawdź czy te diody są na pewno w porządku.
Ja bym to wziął i zmierzył napięcie na rezystorach w czasie pracy i na czymś takim:
http://elektronika-sklep.pl/galerie/u/um-25w_6953.jpg
połączył rezystory żeby zgadzały się nominalne rezystancje i moce ze współczynnikiem bezpieczeństwa 5. Problem rozwiązany przez urwanie twarzy za niewielkie pieniądze.
szkoda że nie w krakowie 🙁
Szkoda że w lublinie nie ma takiej imprezy😳
Uparł się i zrobił i dobrze bo już kończyły się pomysły:D
Najprzyjemniejsze jest uruchomienie po naprawie 🙂
Wymień R na większe moce bo sie będzie wypalała płytka wokół nich
Cześć Adam. Dla mnie czarna magia ale fajnie,że ogarnąłeś temat.