Loading…

Naprawa Sterowników Silnika do Samochodów

Naprawa Elektroniki Samochodowej
Kontakt

Jak wymienić sterownik silnika w Opel Astra G II 1.6 16V x16xel 1998 Vauxhall | ForumWiedzy



Pamiętajcie jedno, że state sterowniki pracują różnie, bo różne jest ich zużycie, dużo problemów może być przez nie tworzonych!

Mam nadzieję, że film się przyda, by wzbogacić zasób wiedzy o fakty, których nigdzie nie uzyskasz 🙂

Warto zwrócić uwagę, że obecność sterownika silnika przy silniku, jest niewskazana, tj. ciągłe zmiany temperatury mają wpływ na jego awaryjność szybszą, no ale nikt też nie planował, że astra będzie jeździć 17 lat :D, niektórzy przerabiają kable, wydłużają i umieszczają sterownik w innym miejscu, np. chłodnym przy akumulatorze, lub wewnątrz samochodu i podobno to działa, nie weryfikowałem, poczytaj komentarze pod filmem.

Pozdrawiam

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam
———
#OpelAstraG #OpelAstra #AstraG #Opel #Vauxhall #Astra #Motoryzacja #Auto #Poradnik #Manual #Tutorial #Instrukcja #NaprawSam #SamNaprawiam #DIY #DoItYourself #ZróbToSam #ForumWiedzy #JakNaprawić #JakWymienić #Wymiana #Naprawa #ForumWiedzy #Informacja #YouTube #Opel #Astra #AstraG #Ecotec #16v #ZróbToSam #OpelAstraG

Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.

Serwis, Diagnostyka, Komputery, Adaptacje, Liczniki, Kluczyk-Code, Pogotowie 24H

Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych

34 thoughts on “Jak wymienić sterownik silnika w Opel Astra G II 1.6 16V x16xel 1998 Vauxhall | ForumWiedzy

  1. Bogdan jakiego mechanika polecasz do Opla w Bytomiu bo już mi ręce opadają z moim Oplem Zafira A 1.8 auto ma błędy na zmianę walka rozrządu I wału korbowego I wypadnie zapłonow na drugim cylindrze. A świecie I cewka nowe I czujnik położenia wałka rozrządu też nowy. A wszystko się zaczęło gdy zauważyłem że są kable na czujniku wałka rozrządu uszkodzone a spróbowałem odpalić auto… I teraz nie wiem czy czasem sterownik nie padł

  2. Jest tylko jeden problem,ten używany kilkunastoletni sterownik za chwilę znowu zacznie szwankować i to w irytujący sposób, rozwiązania brak, bo nowych albo ceny astronomiczne.

  3. Witam serdecznie mam pytanie elektronik do kturego oddałem samochód opel corsa d 1,3 cdti 2007r stwierdził uszkodzony sterownik i stwierdził że muszę znalezć drugi o takich samych numerach czyli FGP 55195814 CP moje pytanie czy sterownik o podobnych numerach np.FGP 55196352 ZJ będzie można zaprogramować do tego auta.

  4. U mnie w z16xe bydlak po nagrzaniu się do lekko ponad 90 st. zaczyna szaleć. Samochód zwyczajnie w świecie gaśnie i nie da się go z powrotem zapalić aż ostygnie. Objawy początkowo sugerowały problem z czujnikiem położenia wału korbowego choć błędów brak. Ale po wymianie na nowy jest dokładnie tak samo 🙂 Często problemem jest temperatura. Niemieckie inżyniery przykręcili sterownik do bloku silnika i ten nagrzewa się razem z nim i usterka ujawnia się po podgrzaniu. Wydaje mi się że rozwiązaniem może być odkręcenie ECU od bloku silnika i w jakiś sposób przykręcenie go dalej, tak żeby była przerwa , powietrze słabo przewodzi temperaturę więc zapewne spadnie strzelam ze 130 do góra 50 w gorący dzień. i powinno pomóc. Dam znak co i jak. Eh dramat z tymi oplami.

  5. Ja mam problem z temperaturą. Jednego dnia nagle ze standardowej 88 skoczyło na średnio 95. Kiedyś wentylator włączał się przy 94, a teraz przy 98 stopniach. Już 6 mechanik mówi, że nic się nie dzieje – cały układ drożny i sprawny. Jedyny błąd jaki odczytuje to Engine Coolant Temperature Circuit, ale czujnik i kable sprawdzone. Ostatni mechanik zasugerował sterownik – Z16SE.
    Na szczęście temp nie przekracza 100 stopni, w lecie też.

  6. To są sterowniki hybrydowe niby zaprojektowane do pracy na silniku czyli tam gdzie sa drgania i ciepło. Niestety po wielu latach pracy padają.
    Ktoś zapyta dlaczego sterownik pada? Proste. Bo tak został zaprojektowany. W dzisiejszych czasach w interesie wielkich koncernów jest tak zaprojektować produkt aby służył tylko określony czas. Kolejny przykład to sterownik w pompie VP44 jaki jest montowany np. w astrze 2.0DTI. Bosch go tak zaprojektował aby służył tylko określony przebieg, potem klient albo kupi nowy albo auto zmieni na nowe i kasa dla Boscha. Takie mam czasy, że nasi producenci "dbają" aby przysłowiowa żarówka świeciła tyko 1000 godzin i do śmietnika.

  7. Moze mi cos poradzisz na moja astre 1,6 16v, a wiec szarpanie nie zaleznie od temperatury,zbyt niskie obroty,falowanie obrotow,wymieniony komputer koszt w elektro bip 500zl,wymienione swiece,wymieniony silniczek krokowy(270zl) czyszczona przepustnica,sprawdzona szczelnosc dolotow itp,a jeszcze bym zapomnial brak mocy i spalania jak w czolgu,normalnie masakra !!!!

  8. Witaj , co jakiś czas wywala mi błędy od wypadania zaplonow , silnik nierówno pracuje i traci moc ale po dniu lub dwóch wszystko wraca do normy . Świece , kable i cewka na pewno ok . Silnik 1,6 84 KM . Jak sądzisz , sterownik ?

  9. Co jeśli nie mam kodu pin sterownika? czy jest on napisany na sterowniku?

    mam problem z astra g 1,7 cdti gdy jest rozgrzany silnik to długo muszę kręcić aż zapali (coś jakby był zapowietrzony), a gdy dwa razy włączę zapłon to ładnie pali. czy to też może być wina sterownika czy gdzieś indziej szukać przyczyny?

  10. Witam, widzę że dość często poruszasz problem ECU. Posiadałem swego czasu taką samą asterkę… wina falowania obrotów, szarpaniaa, nie równej pracy,wzrostu spalania itp. leżała jednak po stronie SONDY LAMBDA. To właśnie tam szukałbym problemu… zamiast wciąż szukać odpowiedniego sterownika ( na Twoim miejscu już dawno bym oszalał). Popatrz też w stronę silnika krokowego. Polecam też przejechać się innymi astrami z tym samym silnikiem. Każde auto różni się delikatnie… inna praca sprzęgła, pedału gazu, nawet różnica w mocy silnika jest dość wyraźnie odczuwalna. To wszystko uwarunkowania mechaniczne, kwestia dotarcia silnika i przebiegu, zastosowania części zamiennych itp. Nie wszystko będzie idealne…z resztą to tylko Opel..:) Weź pod uwagę nawet sam problem zużycia silnika. Nic wieczne nie jest, nawet Twoja Astra. Do czasu gdy auto jeździ, pracuje równo, nie stuka, nie puka, nie pali hektoliktrów oleju i benzyny to jeździć i się nie przejmować. Wiem, być może jesteś zakochany w swojej astrze, jesteś jej wierny itp. Ale ciągłe zmaganie się z dość błachym problemem… szczególnie ECU, przysporzy Ci tylko problemów psychicznych. Astra to raczej słabe auto, więc wydane pieniążki wolałbym wydać na coś bardziej sympatycznego. Mój sterownik też padł, pod wpływem upałów. Blokował pracę pompy paliwa i uniemożliwiał start silnika. To był jedyny powód dla którego musiałem go wymienić.

  11. Wymiana sterownika, a tym bardziej na używany rozwiąże problemy tylko na jakiś czas, gdyż to co zabija ECU to drgania silnika i jego temperatura (podczas jazdy gorące powietrze leci z chłodnicy prosto na ECU, druga jeszcze groźniejsza sytuacja to zakończenie jazdy, w komorze silnika przez dość długi czas jest wysoka temperatura, i z moich pomiarów wynika, że to wtedy ECU się przegrzewa.) Aby nie wydawać pieniędzy w błoto, jedyne rozwiązanie to przeniesienie ECU gdzieś z boku przodu akumulatora na wysokości wyższej niż chłodnica, lub najlepiej pod akumulatorem [Jak wiadomo ciepło idzie ku góże :)] Oczywiście konieczne będzie wydłużenie okablowania przyłączy ECU.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!