Pamiętajcie jedno, że state sterowniki pracują różnie, bo różne jest ich zużycie, dużo problemów może być przez nie tworzonych!
Mam nadzieję, że film się przyda, by wzbogacić zasób wiedzy o fakty, których nigdzie nie uzyskasz 🙂
Warto zwrócić uwagę, że obecność sterownika silnika przy silniku, jest niewskazana, tj. ciągłe zmiany temperatury mają wpływ na jego awaryjność szybszą, no ale nikt też nie planował, że astra będzie jeździć 17 lat :D, niektórzy przerabiają kable, wydłużają i umieszczają sterownik w innym miejscu, np. chłodnym przy akumulatorze, lub wewnątrz samochodu i podobno to działa, nie weryfikowałem, poczytaj komentarze pod filmem.
💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨👩👦👦
Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.
Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
– Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych
Related
34 thoughts on “Jak wymienić sterownik silnika w Opel Astra G II 1.6 16V x16xel 1998 Vauxhall | ForumWiedzy”
Bogdan jakiego mechanika polecasz do Opla w Bytomiu bo już mi ręce opadają z moim Oplem Zafira A 1.8 auto ma błędy na zmianę walka rozrządu I wału korbowego I wypadnie zapłonow na drugim cylindrze. A świecie I cewka nowe I czujnik położenia wałka rozrządu też nowy. A wszystko się zaczęło gdy zauważyłem że są kable na czujniku wałka rozrządu uszkodzone a spróbowałem odpalić auto… I teraz nie wiem czy czasem sterownik nie padł
Jest tylko jeden problem,ten używany kilkunastoletni sterownik za chwilę znowu zacznie szwankować i to w irytujący sposób, rozwiązania brak, bo nowych albo ceny astronomiczne.
Witam serdecznie mam pytanie elektronik do kturego oddałem samochód opel corsa d 1,3 cdti 2007r stwierdził uszkodzony sterownik i stwierdził że muszę znalezć drugi o takich samych numerach czyli FGP 55195814 CP moje pytanie czy sterownik o podobnych numerach np.FGP 55196352 ZJ będzie można zaprogramować do tego auta.
U mnie w z16xe bydlak po nagrzaniu się do lekko ponad 90 st. zaczyna szaleć. Samochód zwyczajnie w świecie gaśnie i nie da się go z powrotem zapalić aż ostygnie. Objawy początkowo sugerowały problem z czujnikiem położenia wału korbowego choć błędów brak. Ale po wymianie na nowy jest dokładnie tak samo 🙂 Często problemem jest temperatura. Niemieckie inżyniery przykręcili sterownik do bloku silnika i ten nagrzewa się razem z nim i usterka ujawnia się po podgrzaniu. Wydaje mi się że rozwiązaniem może być odkręcenie ECU od bloku silnika i w jakiś sposób przykręcenie go dalej, tak żeby była przerwa , powietrze słabo przewodzi temperaturę więc zapewne spadnie strzelam ze 130 do góra 50 w gorący dzień. i powinno pomóc. Dam znak co i jak. Eh dramat z tymi oplami.
Ja mam problem z temperaturą. Jednego dnia nagle ze standardowej 88 skoczyło na średnio 95. Kiedyś wentylator włączał się przy 94, a teraz przy 98 stopniach. Już 6 mechanik mówi, że nic się nie dzieje – cały układ drożny i sprawny. Jedyny błąd jaki odczytuje to Engine Coolant Temperature Circuit, ale czujnik i kable sprawdzone. Ostatni mechanik zasugerował sterownik – Z16SE. Na szczęście temp nie przekracza 100 stopni, w lecie też.
To są sterowniki hybrydowe niby zaprojektowane do pracy na silniku czyli tam gdzie sa drgania i ciepło. Niestety po wielu latach pracy padają. Ktoś zapyta dlaczego sterownik pada? Proste. Bo tak został zaprojektowany. W dzisiejszych czasach w interesie wielkich koncernów jest tak zaprojektować produkt aby służył tylko określony czas. Kolejny przykład to sterownik w pompie VP44 jaki jest montowany np. w astrze 2.0DTI. Bosch go tak zaprojektował aby służył tylko określony przebieg, potem klient albo kupi nowy albo auto zmieni na nowe i kasa dla Boscha. Takie mam czasy, że nasi producenci "dbają" aby przysłowiowa żarówka świeciła tyko 1000 godzin i do śmietnika.
Moze mi cos poradzisz na moja astre 1,6 16v, a wiec szarpanie nie zaleznie od temperatury,zbyt niskie obroty,falowanie obrotow,wymieniony komputer koszt w elektro bip 500zl,wymienione swiece,wymieniony silniczek krokowy(270zl) czyszczona przepustnica,sprawdzona szczelnosc dolotow itp,a jeszcze bym zapomnial brak mocy i spalania jak w czolgu,normalnie masakra !!!!
Witaj , co jakiś czas wywala mi błędy od wypadania zaplonow , silnik nierówno pracuje i traci moc ale po dniu lub dwóch wszystko wraca do normy . Świece , kable i cewka na pewno ok . Silnik 1,6 84 KM . Jak sądzisz , sterownik ?
Co jeśli nie mam kodu pin sterownika? czy jest on napisany na sterowniku?
mam problem z astra g 1,7 cdti gdy jest rozgrzany silnik to długo muszę kręcić aż zapali (coś jakby był zapowietrzony), a gdy dwa razy włączę zapłon to ładnie pali. czy to też może być wina sterownika czy gdzieś indziej szukać przyczyny?
Witam, widzę że dość często poruszasz problem ECU. Posiadałem swego czasu taką samą asterkę… wina falowania obrotów, szarpaniaa, nie równej pracy,wzrostu spalania itp. leżała jednak po stronie SONDY LAMBDA. To właśnie tam szukałbym problemu… zamiast wciąż szukać odpowiedniego sterownika ( na Twoim miejscu już dawno bym oszalał). Popatrz też w stronę silnika krokowego. Polecam też przejechać się innymi astrami z tym samym silnikiem. Każde auto różni się delikatnie… inna praca sprzęgła, pedału gazu, nawet różnica w mocy silnika jest dość wyraźnie odczuwalna. To wszystko uwarunkowania mechaniczne, kwestia dotarcia silnika i przebiegu, zastosowania części zamiennych itp. Nie wszystko będzie idealne…z resztą to tylko Opel..:) Weź pod uwagę nawet sam problem zużycia silnika. Nic wieczne nie jest, nawet Twoja Astra. Do czasu gdy auto jeździ, pracuje równo, nie stuka, nie puka, nie pali hektoliktrów oleju i benzyny to jeździć i się nie przejmować. Wiem, być może jesteś zakochany w swojej astrze, jesteś jej wierny itp. Ale ciągłe zmaganie się z dość błachym problemem… szczególnie ECU, przysporzy Ci tylko problemów psychicznych. Astra to raczej słabe auto, więc wydane pieniążki wolałbym wydać na coś bardziej sympatycznego. Mój sterownik też padł, pod wpływem upałów. Blokował pracę pompy paliwa i uniemożliwiał start silnika. To był jedyny powód dla którego musiałem go wymienić.
Wymiana sterownika, a tym bardziej na używany rozwiąże problemy tylko na jakiś czas, gdyż to co zabija ECU to drgania silnika i jego temperatura (podczas jazdy gorące powietrze leci z chłodnicy prosto na ECU, druga jeszcze groźniejsza sytuacja to zakończenie jazdy, w komorze silnika przez dość długi czas jest wysoka temperatura, i z moich pomiarów wynika, że to wtedy ECU się przegrzewa.) Aby nie wydawać pieniędzy w błoto, jedyne rozwiązanie to przeniesienie ECU gdzieś z boku przodu akumulatora na wysokości wyższej niż chłodnica, lub najlepiej pod akumulatorem [Jak wiadomo ciepło idzie ku góże :)] Oczywiście konieczne będzie wydłużenie okablowania przyłączy ECU.
Bogdan jakiego mechanika polecasz do Opla w Bytomiu bo już mi ręce opadają z moim Oplem Zafira A 1.8 auto ma błędy na zmianę walka rozrządu I wału korbowego I wypadnie zapłonow na drugim cylindrze. A świecie I cewka nowe I czujnik położenia wałka rozrządu też nowy. A wszystko się zaczęło gdy zauważyłem że są kable na czujniku wałka rozrządu uszkodzone a spróbowałem odpalić auto… I teraz nie wiem czy czasem sterownik nie padł
Witam czy może być wina sterownika silnika opel astra h zimny gaśnie przy hamowaniu nierówno pracuje a jak ciepły wszystko jest dobrze
Jeżeli wyjme sterownik oddam do ,,regeneracji" to jak go włoże spowrotem będzie wszystko działać odpali itp
Czy wymiana sterownika silnika wiąże sie z ponowną regulacją lpg?
Jak klonu jesz sterownik silnika to nie trzeba kupować pestki tak dalej i
Witam czy po wymianie sterownika trzeba przegrać mapy?
Bardzo dobry film – dziękuję 🙂
Dzieki 👍 pomogłeś mi
A moduł komfortu nie trzeba wymieniać na dedykowany pod sterownik silnika oprócz imo
Proszę odpiscie Mazda 5 tel 781113831
Oj gdy by nie tw negatywne komentarze na temat autotronik bytom to bym tam pojechał
wiem, że raczej nie dostanę odpowiedzi, ale może ktoś odpowie 🙂 Ile kosztuje nowy, a ile uzywany sterownik? 🙂
elektryk sprzedał mi sterownik benzyny za 600 zł + 300 zł kodowanie. To dużo czy mało? Gwarancja na 6 msc. Da się kupić nowy sterownik benzyny?
Jest tylko jeden problem,ten używany kilkunastoletni sterownik za chwilę znowu zacznie szwankować i to w irytujący sposób, rozwiązania brak, bo nowych albo ceny astronomiczne.
Witam serdecznie mam pytanie elektronik do kturego oddałem samochód opel corsa d 1,3 cdti 2007r stwierdził uszkodzony sterownik i stwierdził że muszę znalezć drugi o takich samych numerach czyli FGP 55195814 CP moje pytanie czy sterownik o podobnych numerach np.FGP 55196352 ZJ będzie można zaprogramować do tego auta.
U mnie w z16xe bydlak po nagrzaniu się do lekko ponad 90 st. zaczyna szaleć. Samochód zwyczajnie w świecie gaśnie i nie da się go z powrotem zapalić aż ostygnie. Objawy początkowo sugerowały problem z czujnikiem położenia wału korbowego choć błędów brak. Ale po wymianie na nowy jest dokładnie tak samo 🙂 Często problemem jest temperatura. Niemieckie inżyniery przykręcili sterownik do bloku silnika i ten nagrzewa się razem z nim i usterka ujawnia się po podgrzaniu. Wydaje mi się że rozwiązaniem może być odkręcenie ECU od bloku silnika i w jakiś sposób przykręcenie go dalej, tak żeby była przerwa , powietrze słabo przewodzi temperaturę więc zapewne spadnie strzelam ze 130 do góra 50 w gorący dzień. i powinno pomóc. Dam znak co i jak. Eh dramat z tymi oplami.
Po wyjęciu akumulatora jest prościej demontować i montować sterownik w tym aucie.
w kazdym aucie sterownik jest w tum samym miejscu?
Czy sterownik do 1.4 16v i 1.6 16v to ten sam?
Czy posiada Pan ten wymontowany sterownik (co falowaly na nim obroty), moje auto też coś bierze i przydałby się drugi ECU na podmianę.
Ja mam problem z temperaturą. Jednego dnia nagle ze standardowej 88 skoczyło na średnio 95. Kiedyś wentylator włączał się przy 94, a teraz przy 98 stopniach. Już 6 mechanik mówi, że nic się nie dzieje – cały układ drożny i sprawny. Jedyny błąd jaki odczytuje to Engine Coolant Temperature Circuit, ale czujnik i kable sprawdzone. Ostatni mechanik zasugerował sterownik – Z16SE.
Na szczęście temp nie przekracza 100 stopni, w lecie też.
To są sterowniki hybrydowe niby zaprojektowane do pracy na silniku czyli tam gdzie sa drgania i ciepło. Niestety po wielu latach pracy padają.
Ktoś zapyta dlaczego sterownik pada? Proste. Bo tak został zaprojektowany. W dzisiejszych czasach w interesie wielkich koncernów jest tak zaprojektować produkt aby służył tylko określony czas. Kolejny przykład to sterownik w pompie VP44 jaki jest montowany np. w astrze 2.0DTI. Bosch go tak zaprojektował aby służył tylko określony przebieg, potem klient albo kupi nowy albo auto zmieni na nowe i kasa dla Boscha. Takie mam czasy, że nasi producenci "dbają" aby przysłowiowa żarówka świeciła tyko 1000 godzin i do śmietnika.
mowisz ze ze sterownikiem trzeba wyminiec immobilajzer, a czy nie trzeba jeszcze wymienic pestek w kluczykach?
Moze mi cos poradzisz na moja astre 1,6 16v, a wiec szarpanie nie zaleznie od temperatury,zbyt niskie obroty,falowanie obrotow,wymieniony komputer koszt w elektro bip 500zl,wymienione swiece,wymieniony silniczek krokowy(270zl) czyszczona przepustnica,sprawdzona szczelnosc dolotow itp,a jeszcze bym zapomnial brak mocy i spalania jak w czolgu,normalnie masakra !!!!
mam pytanie ile ci bierze oleju ten silnik między wymianami,?
a do Opla g 1.7 diesel
Witaj , co jakiś czas wywala mi błędy od wypadania zaplonow , silnik nierówno pracuje i traci moc ale po dniu lub dwóch wszystko wraca do normy . Świece , kable i cewka na pewno ok . Silnik 1,6 84 KM . Jak sądzisz , sterownik ?
Co jeśli nie mam kodu pin sterownika? czy jest on napisany na sterowniku?
mam problem z astra g 1,7 cdti gdy jest rozgrzany silnik to długo muszę kręcić aż zapali (coś jakby był zapowietrzony), a gdy dwa razy włączę zapłon to ładnie pali. czy to też może być wina sterownika czy gdzieś indziej szukać przyczyny?
Samsunga Geara polecam zdjąć na czas napraw samochodowych bo można przypadkowo o coś zawadzić i będzie rysa lub gorzej.
Witam, widzę że dość często poruszasz problem ECU. Posiadałem swego czasu taką samą asterkę… wina falowania obrotów, szarpaniaa, nie równej pracy,wzrostu spalania itp. leżała jednak po stronie SONDY LAMBDA. To właśnie tam szukałbym problemu… zamiast wciąż szukać odpowiedniego sterownika ( na Twoim miejscu już dawno bym oszalał). Popatrz też w stronę silnika krokowego. Polecam też przejechać się innymi astrami z tym samym silnikiem. Każde auto różni się delikatnie… inna praca sprzęgła, pedału gazu, nawet różnica w mocy silnika jest dość wyraźnie odczuwalna. To wszystko uwarunkowania mechaniczne, kwestia dotarcia silnika i przebiegu, zastosowania części zamiennych itp. Nie wszystko będzie idealne…z resztą to tylko Opel..:) Weź pod uwagę nawet sam problem zużycia silnika. Nic wieczne nie jest, nawet Twoja Astra. Do czasu gdy auto jeździ, pracuje równo, nie stuka, nie puka, nie pali hektoliktrów oleju i benzyny to jeździć i się nie przejmować. Wiem, być może jesteś zakochany w swojej astrze, jesteś jej wierny itp. Ale ciągłe zmaganie się z dość błachym problemem… szczególnie ECU, przysporzy Ci tylko problemów psychicznych. Astra to raczej słabe auto, więc wydane pieniążki wolałbym wydać na coś bardziej sympatycznego. Mój sterownik też padł, pod wpływem upałów. Blokował pracę pompy paliwa i uniemożliwiał start silnika. To był jedyny powód dla którego musiałem go wymienić.
poranne uruchomienie, ideał, równo, 1100 obrotów. 🙂
Wymiana sterownika, a tym bardziej na używany rozwiąże problemy tylko na jakiś czas, gdyż to co zabija ECU to drgania silnika i jego temperatura (podczas jazdy gorące powietrze leci z chłodnicy prosto na ECU, druga jeszcze groźniejsza sytuacja to zakończenie jazdy, w komorze silnika przez dość długi czas jest wysoka temperatura, i z moich pomiarów wynika, że to wtedy ECU się przegrzewa.) Aby nie wydawać pieniędzy w błoto, jedyne rozwiązanie to przeniesienie ECU gdzieś z boku przodu akumulatora na wysokości wyższej niż chłodnica, lub najlepiej pod akumulatorem [Jak wiadomo ciepło idzie ku góże :)] Oczywiście konieczne będzie wydłużenie okablowania przyłączy ECU.
ja sobie wyprowadzialem te przewody od sterownika do kabiny do schowka i jeżdżę na nim 400tys km on się psuje od temperatury
no i to jest spoko film nie każdy wie gdzie się to nawet znajduje dobry poradnik (a nie jak pompować koła) 🙂