Loading…

Naprawa Sterowników Silnika do Samochodów

Naprawa Elektroniki Samochodowej
Kontakt

Akumulatory litowo – jonowe [RS Elektronika] #115



W tym odcinku, krótki opis budowy i działania akumulatorów litowo-jonowych.
Kilka porad na temat ładowania i rozładowywania.
Jeśli spodobał Wam się odcinek, zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebook’u:

https://www.facebook.com/RSElektronika

Jeśli macie jakieś sugestie w sprawie tematów kolejnych odcinków, kierujcie je na:

reduktorszumu@gmail.com

Zapraszamy także na nasz drugi kanał o tematyce audio –
Reduktor Szumu
https://www.youtube.com/user/ReduktorSzumu

Zapraszamy na stronę http://reduktorszumu.cupsell.pl do zakupu koszulek i gadżetów z logiem Reduktora Szumu. W ten sposób możecie przyczynić się do rozwoju naszego kanału.

Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.

Serwis, Diagnostyka, Komputery, Adaptacje, Liczniki, Kluczyk-Code, Pogotowie 24H

Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych

48 thoughts on “Akumulatory litowo – jonowe [RS Elektronika] #115

  1. Ciekawe, który z tych jakże skomplikowanych układów scalonych był odpowiedzialny za owo spuchnięcie baterii, bo nie chce mi się wierzyć, by wada taka wystąpiła samoistnie we wszystkich celach jednocześnie!…
    Pozdrawiam!

  2. ogólnie materiał bardzo mi się podoba i mnóstwo konkretnej skondensowanej wiedzy nt. ogniw litowych. Natomiast co do jednej kwestii nie jestem pewny – z tego co wiem np akumulator li-ion który ma być przechowany na dłuższy czas np na zime w przypadku akumulatora do roweru elektrycznego NIE POWINNO się przetrzymywać w niskich temperaturach tylko w temperaturze pokojowej. – i nie jest zalecane trzymanie takich ogniw w temp. bliskich zera lub poniżej. – z tego co mi wiadomo 🙂 pozdrawiam i dzięki za ciekawy skondensowany materiał.a

  3. bardzo uważałbym z "upuszczaniem" gazu z ogniw szczególnie Litowo-jonowych ;D nie tylko gorozi zapłonem a nawet wybuchem (oczywiście w przypadku ogniw naładowanych lub przeładowanych najbardziej) przy martwych celach nie powinno być aż tak źle.

  4. Witam serdecznie super film oczywiscie sub i lapka w gorę mam pytanie jak zrobić ładowarkę którą można ładować akumulator 12V AGM lub 6V AGM oraz jak zrobić najtanszym kosztem ładowarkę pakietów ogniw 18650 w zestawach 3s2p;4s2p;5s2p z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

  5. wszystko super ale z ta lodówka to trochę nie bardzo bo niektórzy piszą ze to mit i najlepiej jak sobie leży w temperaturze pokojowej.I nie wspomniałeś czy warto ładować do pełna na 100 procent czy jak pisze w baterii mojego roweru zaleca się do 90 procent ładować. A le gdzieś czytałem ze takie ładowanie zmniejsza moc baterii za to wydłuża jej żywotność.Artykuł jest super nic nie krytykuje!

  6. Sorry, czy ktoś ma jakieś informacje albo dostęp do badań jak maleje pojemność baterii wraz ilością cykli ładowanie – rozładowanie ? Ile pełnych cykli wytrzyma nowa bateria???

  7. Bardzo dobry odcinek dla początkujących. Od niego powinni zacząć użytkownicy wszelkiego rodzaju rowerów i hulajnog elektrycznych, które konstruja w garażach.

  8. Kilka błędów się autorowi wkradło:

    pokazując 18650 pokazuje baterie laptopa i wkrętarki mówiąc że występują w innych kształtach, otóż bateria składa się z ogniw i w nich akurat też są 18650 choć bywają też LiPo, a różnica między ogniwami laptopa a wkrętarki jest w Amperażu laptopowe to zwykle do 5-9A a elektronarzędziowe to wysokoprądowe od 10 do 50A.
    LiFePo4 nie są gorsze fakt mają ok 3,2V ale dużo więcej A jedno ogniwo np: A123 może dać nawet 100A.
    Ogniwa Li-ion nie trzymamy w lodówce mówi to nawet nota database spada tak ich żywotność ogniwo rozładowane do 0V idzie łatwo naładować o ile nie wzrosła ich wewnętrzna rezystancja pow 100 takie ogniwo może się grzać a w środku wytwarza gaz tak idzie i takie regenerować ale nie będę tu tego opisywał gdyż to niebezpieczne dla mało doświadczonych i grozi wybuchem.
    Pozdrawiam

  9. No niestety, słaba wiedza o li ionach, jak powiedziałeś o tym że "przebiles" tą poduszkę to podsumowales głupotę , teraz wlej tam wodę i zobacz co się stanie >< (nie wlewaj)

  10. Czy ktoś może mnie pouczyć w kwestii tych zabezpieczeń w ogniwach do latarek nurkowych, czyli zazwyczaj 18650 (i większe)?
    Niektóre latarki można stosować z ogniwami z zabezpieczeniem. A inne nie – należy korzystać z tych bez zabezpieczenia.
    To podobne jest zależne od zastosowania zabezpieczenia w latarce a także od samej diody.
    O diody nie będę pytać bo ta technologia tak szybko leci, że pytanie może się okazać bez sensu.
    (technologia technologią a sprzedawcy na azjatyckich portalach wiedzą i tak swoje, sprzedając różne oszukane produkty, zarówno ogniwa jak i diody)
    Pytanie:
    Jakie ogniwa najlepiej zastosować w latarce do nurkowania?
    Co za tym idzie – kupić latarkę z układem, czy opierać się o takie uklady zamontowane w ogniwie?
    Ps. Jeśli taki układ w latarce zawiedzie, to problem będzie z wymianą, jeśli zawiedzie układ w ogniwie, to wymieniam jedno ogniwo i już.

  11. baterie laptopowe mają w środku 18650 w ilościach zależnych od 2 do nawet 10 (w zwykłych laptopach to od 4 do 8) a ten oko od wiertarki to ma 3x 18650 XD i te samochodowe mają albo dużo 18650 albo tzw akumulatory litowo tytanowe lub akumulatory litowo żelazne (nie mylić z lifepo4) i te akumulatory to takie duże sześciany ( prostokąty heh)

  12. Dzień dobry, wspomina Pan o szkodliwości rozładowywania akumulatorów, która może wpłynąć na pojemność czy też spowodować zniszczenie. Jestem ciekaw co się w takim razie dzieje w środku. Związki litu się tak usztywniają, że nie mam możliwości wzbudzić jonów? Tak w ogólności na czym polega to uszkodzenie przy rozładowaniu akumulatora? 🙂

  13. Przechowywać w lodówce? Prosto od producenta akumulatorów się dowiedziałem że to mit i nie wolno tak robić gdyż grozi to uszkodzeniem no mimo iż lubię ten kanał to wolę się stosować do zaleceń producenta niż innych

  14. Dzięki za film, rzeczowo, dobrze opowiedziane 🙂 Jedyny mankament to dziurawienie napuchniętych baterii i ograniczenia surowcowe Litu – fakt nie występuje on w czystej postaci ale jest go dosc sporo na ziemi i generalnie we wszechswiecie. Na wiki jest wzmianka o tym, że obecnie szacuje się, że spokojnie wystarczy do produkcji baterii do roku 2100, a co raz to nowe złoża są odkrywane. Lapa w gore. Pozdr!

  15. Mówi Pan o "porządnych ładowarkach, które dobrze ładują akumulatory" i pokazuje Pan ładowarkę ultrafire… Jeszcze ta głupota o prądzie z li-po. Nie wiem, co o tym myśleć…

  16. zdecydowanie bład!! zapewne wszyscy modelarze ogladajacy ten kanal to zauwazyli. akumulatory lipol to chyba na ta chwile akumulatory zdolne do oddawania najwiekszych pradów… dlatego wlasnie one stosowane sa glownie w modelarstwie lotniczym. pozatym sa one wlasnie mniej bezpieczne…. niz lion…. nawet na jednej z fotek pokazujesz taki akumulator obok torby "lipol guard" to specjalna torba ognioodporna… powinna dac cos do myslenia…
    akumulatory lipol potrafia zaoferowac prad na poziomie 90c do nawet 130c w piku 10 sekundowym. tzn ze aku o pojemnosci 1000mAh moze dac 90A pradu ciągłego rozładowania do nawet 130A w piku 10sek. zaden inny powszechnie dostepny akumulator takich parametrow nie ma. tak… to nie pomylka… taki akumulator mozna rozladowac do zera w ciagu 3-4minut… a ladowac mozna go pradem na poziomie 5-8c czyli do 90% w ciagu 10-15 min. dodatkowo warto wspomniec o tym ze ostatnio pojawily sie lipo-hv czyli akumulatory o maks. napieciu na cele nie 4.2v tylko 4.35v. to akumulatory stosowane glownie w modelartwie lotniczym .. ze wzgledu na najwyzsza wydajnosc pradowa. Na koniec pokazujesz ze przebiles napuchniete cele zeby uszedl z nich gaz… miales duzo szczescia…. o ile cele nie byly rozladowane… przebicie akumulatora lipol powoduje zwarcie w celi a to moze doprowadzic do pozaru… pelno filmow na necie co sie moze stac po przebiciu akumulatora lipol…. tak wiec oglądajac z pelnym zaangażowaniem wszystkie twoje odciknki…. tym jestem w pewien sposób zawiedziony….9

  17. Jakbyś nie miał pomysłów na odcinek, to fajnie by było jakbyś zrobił o zabezpieczeniach podzespołów elektronicznych (tranzystorów mocy, driverów, mikrokontrolerów), za pomocą transoptorów/transilów/transformatory GDT, itp – jest to temat nad którym aktualnie się zastanawiam w jednym projekcie i z chęcią posłuchałbym jak o tym opowiadasz.

  18. A mozna prosic o film na temat silnikow glownie porownanie tych w smochodach. Silnika trzyfazowego AC w tesli i trzyfazowego dc z stalymi magnesami statorze w kazdym innym elektrycznym samochodzie. W Ebike, hoverboard, deskorolki elektryczne a nawet alternator ma stosowane silniki DC z magnesami. Ac moze osiagac wysokke temperatury. Ciekawy bylby odcinek w koncu zaczyna sie era elektrycznych samochodow

  19. Film jak zawsze na wysokim poziomie !

    Czy można prosić Pana o omówienie tzw. lamp nixie ?
    A może nawet uda się namówić Autora materiału, aby stworzył projekt zegara na takich lampach 🙂 jeśli oczywiście było by zainteresowanie. (Zgłaszam się na pierwszego chętnego) W końcu na kanale RS Elektronika z tego co mi wiadomo nie było żadnego projektu, a wydaje mi się, że szeroko pojęta elektronika to większe pole do popisu, niż dziedzina audio.

    Pozdrawiam ! 🙂

Dodaj komentarz

Zadzwoń!