Diagnozujemy poprawność działania wszystkich elementów ebajka!
Coś Ci nie działa? Coś przerywa, sprawdź to prosto i wygodnie dostępnymi w domu narzędziami oraz własnymi łapkami! 🙂
Spis treści:
0:00 Wstęp
5:40 Ładowarka
12:46 Sterownik i wyświetlacz
23:36 Manetka
28:13 Czujnik PAS
34:22 BMS
47:27 Silnik
58:07 Słowo końcowe 🙂
=================
Link do sklepu z ogniwami: https://e-foton.pl
Kod na rabat dla widzów: tas-rabat
=================
Mój blog: https://ebike.nexun.pl
=================
Do następnego! 🙂
Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.
Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
– Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych
Related
50 thoughts on “nr 20: Diagnozujemy (prawie) WSZYSTKO!!! Część 1/3”
Witam, z mojego ostatniego doświadczenia wynika że wystarczy podać odpowiednie napiecie na piny zasilające wyświetlacza żeby bateria wskazała stan naładowania
Witam. Super filmy. Mam pytanie do Ciebie bo mam problem z silnikiem w przednim kole tzn. dostała się tam woda i teraz nie wiem co zrobić żeby go dalej nie popsuć. Porobiłem testy co pokazałeś na filmie. Jedynie nie sprawdziłem czujników halla pod napięciem bo czekam jak wszystko wyschnie. Silnik przekładniowy Giant działał do końca.
Większość fachowców robi takie małe błędy tłumacząc dla amatorów że nie tłumaczy takich podstawowych rzeczy które wydają się im tak oczywiste że o tym zapominają, i u ciebie się też to zdarzyło czyli przydało by się wyjaśnić co to jest i co robi ten BMS (balanser), ale to taki szczegół. A poza tym jesteś gościu MEGA żeby nie powiedzieć GIGA pod względem wyjaśnienia szczególnie praktycznym tematu gdyż trochę się interesuję elektroniką i obejrzałem sporo filmików gdzie bardzo często takie drobne ale ważne szczególiki w taki trochę pobieżny sposób się omija bądź zbywa jakby chcieli powiedzieć "ja wiem a ty nie i jestem od ciebie mądrzejszy", a mam dostać hulajnogę elektryczną do naprawy i chcę się zmierzyć z tematem a jeszcze nie miałem z tym do czynienia i dlatego oglądam twoje filmiki no i szczena mi opadła z wrażenia czego się dowiedziałem. Po prostu WIELKIE DZIĘKI !!!
Oglądam pana filmy ,może nie znalazłem tego na kanale , brakuje mi wiedzy na temat podłączen sterownika .Czy niepodłączony przełącznik 3 prędkośći ma na coś wpływ jeśli stosuje manetkę ?Przewód niski hamulec podłączyć do masy czy plusa,bo jest jeden przewód.Czy można u pana zamówić Aku.
Witaj. Nabyłem okazyjnie zepsuty way scral 300- 24v 250w. W zasadzie wszystko działa. Przekręcasz kluczyk, wyświetlacz działa, ale nie jedzie. Na kablu sygnałowym- białym czujnika Pas, mam cały czas napięcie- 4/5V. Po odpięciu czujnika, napięcie w kostce na białym jest nadal. Sterownik daje napięcie na biały cały czas sam z siebie. I co w takiej sytuacji? Pozdrawiam.
Zdejmij rękawiczki łatwiej będzie, ani tu brudnej roboty ani wysokich napięć – może masz inny problem – ale praca w rękawiczkach jeszcze jakie Ty masz to troche niewygodne
Witam serdecznie mam taki skuter-hulajnoga elektryk forsen fe650 2 osobowy, leci 20-22 km/h chciałbym to odblokować ,silnik 24v szczotkowy 1200w , bateria 4x12v 20ah żel, sterownik na linkę roll gaz.
Witam mam skoter elektryczny eflux vision x2 60v 2000w nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka nic nie świeci zmieniłem sterownik i dalej nic w czym może być problem
Jeżeli mój sterownik ma wyjście tylko na pas nie ma wyjścia na manetkę czy mogę w kostkę pas wpiąć manetkę lub na odwrót ewentualnie wlutowac równolegle do tej kostki drugą i używać albo pas albo manetki czy to jest możliwe
Padł mi chiński silnik magic pie 4 (48V 1kW) więc po obejrzeniu twoich filmów podejmuje się diagnostyki swojego sprzęta. Kupię miernik, będę sprawdzał 😁👍 A popsuło się – jechałem, zachamowałem silnikiem (czyli odzyskiwanie energii z hamowania) w celu ustąpienia pierwszeństwa, wciskam manetkę a on nic, spojrzałem na wyświetlacz – sygnalizował rozładowanie baterii, mignięcie opcji na wyświetlaczu, po czym wszystko zgasło, wraz z lampkami na manetce prześpieszania. Ponowne odpalenie akumulatora (bezpiecznikiem – nie mam stacyjki) i nic – 0. I został mu się opór hamowania, dobrze że to się stało pod domem, bo nie dało się tym jechać – opór jest bardzo ciężki kręcąc pedałami, a jak chciałeś zakręcić mocniej pedałami, czyli pojechać szybciej, opór był znacznie większy. No więc będzie zabawa, silnik już zdążyłem rozebrać w celu ciekawości co jest w środku 😁, złożę go spowrotem bez sterownika który jest zainstalowany wewnątrz silnika, żeby zobaczyć czy będzie ten silny opór. Niby na niektórych magnesach widać jakieś drobne otarcia, niewiem czy w skutek otarć/tarć, czy takie były założone fabrycznie, na blachach ns którym jest uzwojenie nie żucs się w oczy żeby miało coś trzeć, a jak kupię miernik to wszystko sprawdzę. Łożyska wyglądają na ok – zero luzu na kole. Bardzo interesujące są twoje filmy, więc będę miał co robić. No i muszę znaleźć ten twój sklep, gdzieś chyba na którymś filmie coś wspominałeś o swoim sklepie, bo potrzebuje się uniezależnić od jednego napędu, bo rower elektryczny to jest już mój podstawowy środek transportu spowodu cen paliw, a kolarką trochę mi już za ciężko dymać do roboty, bo wiek już nie ten co wtedy gdy kolarką się zapirniczało 😁👍 Pozdro!
Witam co w przypadku kiedy koło się nie chce kręcić. mam silnik w przednim kole coś ostatnio się stało jadąc że koło przestało się kręcić. Sprawdziłem łożyska w obudowie kręcą się. Co może być przyczyną
A co jeśli fazy są ok, nie ma zwarcia między plusem a minusem. Sterownik od strony zasilania jest ok. Podłączam display (integralną jego częścią jest przycisk on/off) i nic się nie dzieje. Moje pytanie jest takie: jak sprawdzić czy uszkodzony jest 1. display i dlatego nie załącza mi się strownik albo 2. jakąś in a usterka? A jeśli uszkodzony jest display to w jaki sposób mogę dalej diagnozować mój sterownik?
Cześć. Mam pytanie na temat zasilacza regulowanego. Jakie parametry ma? Jaka najlepiej się sprawdzi w takich zabawach plus ładowanie akumulatorów? Nie wiem co sobie wybrać między: 30V 10A 60V 5A 100V 3A Pomożesz w wyborze? Z jakimi parametrami kupić, żeby można ją jak najbardziej, wszechstronnie wykorzystać? Pozdrawiam
Cześć .. Bardzo fajnie że kręcisz takie filmy ponieważ postanowiłem uruchomić mój stary rower elektryczny z silnikiem szczotkowy . Mam prawie 60 lat i takie porady bardzo mi się przydadzą . Mam jeden problem, mój rower jest Austriacki i wejście do manetki gazu jest wielopinowe takie jak w telefonie stacjonarnym czy mógłbyś mi doradzić jak wpiąć się że sterownikiem który ma 3 piny ?
sam nie wiem co zrobić z moim sterownikiem, wszystko działa tylko jak podpinam (+ – ) to przeskakuję iskra i pali bezpiecznik pomocy co mógłbym zrobić ?
Chciałbym podpytać o drugi częsty przypadek czyli przypadkowe zwarcie na zasilaniu 5V manetki lub pas. Czy poza przepalonym rezystorem coś jeszcze cierpi i trzeba wymieniać? P przypadku KT 36/48 SVPRL-TS02G jest to rezystora R63 900ohm i 2W mocy. Po wymianie 5V wróciło jednak sam rezystora mocno się grzeję (ponad 100stC).
Trzy godziny temu moja wiedza w temacie tutaj poruszanym była na poziomie 10%. Teraz zdiagnozowałem uszkodzenie czujnika Hala. Konkretny, klarowny i bardzo przydatny film. Panie Majster dobra robota, tak trzymać. Poszła łapka w górę. Pozdrawiam 🙂
Extra wytłumaczone dobra robota. Brak tylko testu akumulatora tym bardziej że często są jakieś dodatkowe przewody dochodzące do sterownika i nie wiadomo co tam podłaczyć
Cześć. Nagle filmiki się skończyły. Mam nadzieję że to z braku czasu bo są bardzo ciekawe. Tak pokazane są praktyczne porady że aż chce się budować. Nawet postanowiłem zbudować na początek jeden słabszy silnik ale o dużym zasięgu.
Hej. Kiedy pokażesz co jest przyczyną w sterowniku jak bateria jest pełna a na wyświetlaczu pokazuje że bateria miga bo rozladowana,nie dziala manetka i kolo nie chce kręcić.Dzieki dobre filmiki.
Mi się spaliło czujnik halla i Dać nową kostke Słyszałem że czeba połączyć przez aplikacje na telefonie i zrobić samą nauke Będzie o tym odcienek? Jak sam to naprawić?
Witam, z mojego ostatniego doświadczenia wynika że wystarczy podać odpowiednie napiecie na piny zasilające wyświetlacza żeby bateria wskazała stan naładowania
Witam. Super filmy. Mam pytanie do Ciebie bo mam problem z silnikiem w przednim kole tzn. dostała się tam woda i teraz nie wiem co zrobić żeby go dalej nie popsuć. Porobiłem testy co pokazałeś na filmie. Jedynie nie sprawdziłem czujników halla pod napięciem bo czekam jak wszystko wyschnie. Silnik przekładniowy Giant działał do końca.
wszystko na temat.
Większość fachowców robi takie małe błędy tłumacząc dla amatorów że nie tłumaczy takich podstawowych rzeczy które wydają się im tak oczywiste że o tym zapominają, i u ciebie się też to zdarzyło czyli przydało by się wyjaśnić co to jest i co robi ten BMS (balanser), ale to taki szczegół. A poza tym jesteś gościu MEGA żeby nie powiedzieć GIGA pod względem wyjaśnienia szczególnie praktycznym tematu gdyż trochę się interesuję elektroniką i obejrzałem sporo filmików gdzie bardzo często takie drobne ale ważne szczególiki w taki trochę pobieżny sposób się omija bądź zbywa jakby chcieli powiedzieć "ja wiem a ty nie i jestem od ciebie mądrzejszy", a mam dostać hulajnogę elektryczną do naprawy i chcę się zmierzyć z tematem a jeszcze nie miałem z tym do czynienia i dlatego oglądam twoje filmiki no i szczena mi opadła z wrażenia czego się dowiedziałem. Po prostu WIELKIE DZIĘKI !!!
Witam można jakiś kontakt mam problem z rowerem evomotion bh 29
witam czy da się naprawić manetkę przyspieszenia mam błąd 008 na sw900
Oglądam pana filmy ,może nie znalazłem tego na kanale , brakuje mi wiedzy na temat podłączen sterownika .Czy niepodłączony przełącznik 3 prędkośći ma na coś wpływ jeśli stosuje manetkę ?Przewód niski hamulec podłączyć do masy czy plusa,bo jest jeden przewód.Czy można u pana zamówić Aku.
Witaj. Nabyłem okazyjnie zepsuty way scral 300- 24v 250w. W zasadzie wszystko działa. Przekręcasz kluczyk, wyświetlacz działa, ale nie jedzie. Na kablu sygnałowym- białym czujnika Pas, mam cały czas napięcie- 4/5V. Po odpięciu czujnika, napięcie w kostce na białym jest nadal. Sterownik daje napięcie na biały cały czas sam z siebie. I co w takiej sytuacji? Pozdrawiam.
Zdejmij rękawiczki łatwiej będzie, ani tu brudnej roboty ani wysokich napięć – może masz inny problem – ale praca w rękawiczkach jeszcze jakie Ty masz to troche niewygodne
Witam serdecznie mam taki skuter-hulajnoga elektryk forsen fe650 2 osobowy, leci 20-22 km/h chciałbym to odblokować ,silnik 24v szczotkowy 1200w , bateria 4x12v 20ah żel, sterownik na linkę roll gaz.
dzieki.super material
Witam mam skoter elektryczny eflux vision x2 60v 2000w nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka nic nie świeci zmieniłem sterownik i dalej nic w czym może być problem
Dzięki za radę mam jeszcze jedno pytanko co oznacza trzypinowa kostka z napisem Handle 5v pozdrawiam
Jeżeli mój sterownik ma wyjście tylko na pas nie ma wyjścia na manetkę czy mogę w kostkę pas wpiąć manetkę lub na odwrót ewentualnie wlutowac równolegle do tej kostki drugą i używać albo pas albo manetki czy to jest możliwe
👍 super filmik
Padł mi chiński silnik magic pie 4 (48V 1kW) więc po obejrzeniu twoich filmów podejmuje się diagnostyki swojego sprzęta. Kupię miernik, będę sprawdzał 😁👍
A popsuło się – jechałem, zachamowałem silnikiem (czyli odzyskiwanie energii z hamowania) w celu ustąpienia pierwszeństwa, wciskam manetkę a on nic, spojrzałem na wyświetlacz – sygnalizował rozładowanie baterii, mignięcie opcji na wyświetlaczu, po czym wszystko zgasło, wraz z lampkami na manetce prześpieszania. Ponowne odpalenie akumulatora (bezpiecznikiem – nie mam stacyjki) i nic – 0. I został mu się opór hamowania, dobrze że to się stało pod domem, bo nie dało się tym jechać – opór jest bardzo ciężki kręcąc pedałami, a jak chciałeś zakręcić mocniej pedałami, czyli pojechać szybciej, opór był znacznie większy.
No więc będzie zabawa, silnik już zdążyłem rozebrać w celu ciekawości co jest w środku 😁, złożę go spowrotem bez sterownika który jest zainstalowany wewnątrz silnika, żeby zobaczyć czy będzie ten silny opór. Niby na niektórych magnesach widać jakieś drobne otarcia, niewiem czy w skutek otarć/tarć, czy takie były założone fabrycznie, na blachach ns którym jest uzwojenie nie żucs się w oczy żeby miało coś trzeć, a jak kupię miernik to wszystko sprawdzę. Łożyska wyglądają na ok – zero luzu na kole.
Bardzo interesujące są twoje filmy, więc będę miał co robić.
No i muszę znaleźć ten twój sklep, gdzieś chyba na którymś filmie coś wspominałeś o swoim sklepie, bo potrzebuje się uniezależnić od jednego napędu, bo rower elektryczny to jest już mój podstawowy środek transportu spowodu cen paliw, a kolarką trochę mi już za ciężko dymać do roboty, bo wiek już nie ten co wtedy gdy kolarką się zapirniczało 😁👍
Pozdro!
Witam co w przypadku kiedy koło się nie chce kręcić. mam silnik w przednim kole coś ostatnio się stało jadąc że koło przestało się kręcić. Sprawdziłem łożyska w obudowie kręcą się. Co może być przyczyną
Chłopie ja tu jakieś studia rowerowe skończę. SUPER. Wielkie dzięki. 👍
Dziękuję super. Pozdrawiam Andrzej. D
A co jeśli fazy są ok, nie ma zwarcia między plusem a minusem. Sterownik od strony zasilania jest ok. Podłączam display (integralną jego częścią jest przycisk on/off) i nic się nie dzieje. Moje pytanie jest takie: jak sprawdzić czy uszkodzony jest 1. display i dlatego nie załącza mi się strownik albo 2. jakąś in a usterka? A jeśli uszkodzony jest display to w jaki sposób mogę dalej diagnozować mój sterownik?
Witam
Może jakaś rada jak wyjąć/ przełożyć czujniki halla z jednego silnika do drugiego by nie uszkodzić 🤓
Pozdrawiam
Cześć. Mam pytanie na temat zasilacza regulowanego. Jakie parametry ma? Jaka najlepiej się sprawdzi w takich zabawach plus ładowanie akumulatorów? Nie wiem co sobie wybrać między:
30V 10A
60V 5A
100V 3A
Pomożesz w wyborze? Z jakimi parametrami kupić, żeby można ją jak najbardziej, wszechstronnie wykorzystać?
Pozdrawiam
Cześć .. Bardzo fajnie że kręcisz takie filmy ponieważ postanowiłem uruchomić mój stary rower elektryczny z silnikiem szczotkowy . Mam prawie 60 lat i takie porady bardzo mi się przydadzą . Mam jeden problem, mój rower jest Austriacki i wejście do manetki gazu jest wielopinowe takie jak w telefonie stacjonarnym czy mógłbyś mi doradzić jak wpiąć się że sterownikiem który ma 3 piny ?
jaki zasilacz regulacyjny by pan polecil zeby mozna bylo diagnozowac te steroeniki moze jakis link albo jakies nazwe firm.dziekuje za pomoc
Mam takie pytanie jak kupię regulator napięcie i zechce nim urochomic sterownik to jakie napięcie ustawiać ?
Dzięki tas !
sam nie wiem co zrobić z moim sterownikiem, wszystko działa tylko jak podpinam (+ – ) to przeskakuję iskra i pali bezpiecznik pomocy co mógłbym zrobić ?
już drugi czujnik pas tak jak 28:33 oszaleć z tym idzie
ciągle przerywa podczas pedałowania
Kawała dobrej roboty. Dzięki za sporą dawkę wiedzy.
Mam problem z rowerem potrzebuję twojej pomocy proszę o jakiś kontakt
Brak u mnie serwisu
Fajna jest forma filmu bez cięć!!!!
Można gdzieś namiar na kogoś kto by zcustomowal rower pod elektryka?
Weź pomysl czemu bateria daje za duży prąd i bezpiecznik pali 40a
Pytanie mam ostatnio przetarł sie mi kabel przy osi skrociłem go przylutowałem i nadal mam zwarcie miedzy faza a osia co moze byc przyczyna?
Chciałbym podpytać o drugi częsty przypadek czyli przypadkowe zwarcie na zasilaniu 5V manetki lub pas. Czy poza przepalonym rezystorem coś jeszcze cierpi i trzeba wymieniać?
P przypadku KT 36/48 SVPRL-TS02G jest to rezystora R63 900ohm i 2W mocy.
Po wymianie 5V wróciło jednak sam rezystora mocno się grzeję (ponad 100stC).
Trzy godziny temu moja wiedza w temacie tutaj poruszanym była na poziomie 10%. Teraz zdiagnozowałem uszkodzenie czujnika Hala. Konkretny, klarowny i bardzo przydatny film. Panie Majster dobra robota, tak trzymać. Poszła łapka w górę. Pozdrawiam 🙂
Najlepsza pompka jest na nabój gazowy, mała i lekka.
Kupiłem mxus xf40c 30h 1000W. Mam ustawiona prędkość maksymalną na
72kmh. A na manetce mam max 23kmh. Co robię źle? Coś trzeba odblokować
dodatkowo?
mam w teori złaczi water proof czy lepiej je odciąc i polutowac czu moge załozyć na nie dodatkowo termokurczące rurki i też bedzie ok??
Poproszę coś o zabezpieczeniu silnika ferrofluidem
Extra wytłumaczone dobra robota. Brak tylko testu akumulatora tym bardziej że często są jakieś dodatkowe przewody dochodzące do sterownika i nie wiadomo co tam podłaczyć
Robisz najlepsze filmy jakie widziałem krok po kroku coś pięknego .Wielki szacunek i pozdrawiam serdecznie!!!
Cześć. Nagle filmiki się skończyły. Mam nadzieję że to z braku czasu bo są bardzo ciekawe. Tak pokazane są praktyczne porady że aż chce się budować. Nawet postanowiłem zbudować na początek jeden słabszy silnik ale o dużym zasięgu.
zrobi Pan filmik o zasilaczach? jakimi zasilaczami ładować różne pakiety! Pozdrawiam
Kapitalny filmik świetnie prowadzony wyjaśnił wiele niewiadomych . Bardzo Dziekuje prowadzącemu .
Wszystkie serwisy rowerowe wydały list gończy WANTED TasTasowski 😀👍
Panie "Tasie", panie "Tasie" kiedy ten filmik na temat aku. Juz sie nie moge doczekać a wszystkie poprzednie znam już na pamięć 😉
Ps. Super materiał!
Hej. Kiedy pokażesz co jest przyczyną w sterowniku jak bateria jest pełna a na wyświetlaczu pokazuje że bateria miga bo rozladowana,nie dziala manetka i kolo nie chce kręcić.Dzieki dobre filmiki.
Mi się spaliło czujnik halla i Dać nową kostke
Słyszałem że czeba połączyć przez aplikacje na telefonie i zrobić samą nauke
Będzie o tym odcienek? Jak sam to naprawić?
Dzięki za kod właśnie dokonałem zakupu i wchodzę ostro w temat elektryków 🙂 tymczasem wracam do oglądania filmu !! 😀