Jeżeli film jest Tobie pomocny, to polub ten film, subskrybuj kanał i dodaj komentarz pod filmem. Z góry dziękuję.
Sprawdzanie masy, czyli czy dany element metalowy jest połączony z biegunem akumulatora jest istotne ze względu na działanie różnych czujników i elektroniki, która to jest podłaczona do metalowych elementów samochodu, np. do silnika, bloku, itp. Często z masą w samochodzie jest wszystko ok, ale ludzie dokładają różne taśmy miedziane od karoserii do silnika, bez żadnego sensu, tłumacząc sobie, że to polepszy masę, gdy z tym w ogóle nie ma problemu, wystarczy zmierzyć i zobaczyć wartości.
Jeżeli pomiar masy nie pokazuje problemu, to raczej skupić trzeba się na naprawie elementu, który źle działa, ew. sprawdzić napięcie i masę na wtyczce, bo może jakiś przewód we wtyczce jest luźny lub urwany, a sam element jest sprawny.
Miałeś jakiś ciekawy przypadek z masą ? Opisz go w komentarzu, może przyda się innym.
Jeśli film się Tobie spodobał, udostępnij dalej swoim znajomym, co pomoże w rozwoju projektu AUTO FAN – Zrób To Sam 🙂
———————-
Jeśli chcesz wesprzeć rozwój kanału AUTO FAN – Zrób To Sam, to:
———————-
Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.
Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
– Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych
Related
26 thoughts on “Jak sprawdzić masę w samochodzie na różnych elementach za pomocą miernika multimetru?”
Ciaglosc obwodu nie oznacza prawidlowego polaczenia, wystarczy ze styka maly przewodzik i masz ciaglosc ale nic na tym sie nie uruchomi. Trzeba zmierzyc spadek napiecia, np, miedzy karoseria i blokiem silnika.
Witam.A już myślałem że nie doczekam się konkretnych odpowiedzi Pana ,no ale się to stało tylko bardzo encyklopedycznie .Kolego daj dalszy ciąg tej nauki gdyż pomiary w czasie pracy silnika to bardzo ważny temat ,miliohmy w pomiarze od do to ważne sprawy w ładowaniu Akmulatora.Pozdrawiam…
Jakie bzdury pokazujesz . Wprowadzasz tylko ludzi w bląd. Ty naprawdę taki głupi jesteś czy tylko udajesz? Jak nie umiesz czegoś robić to się za to nie bierz. Z takim pajacowaniem to do cyrku się zatrudnij.
Witam. Co jeśli moj ford c-max 1.6 benz 2005 ma błędy typu usterka ukladu esp i silnika. Nawet nie mogę sprawdzić błędów ponieważ po podpięciu do gniazda OBD II nie widzi samochodu. A przekręcanie stacyjka nic nie daje-auto nie podejmuje żadnego działania. Brak prądu w ECU???
Wìtam serdecznie. Mam taki problem. Po nocy akumulator nie dał rady uruchomić auta. Zdjąłem klemy i podłączyłem prostownik. Najpierw + a potem ujemną. Po dotknięciu ta ujemna zaczęła się mocno grzać i dymić. Dodam, że prostownik nie był jeszcze podłączony do prądu. Uznałem, że muszę wymienić akumulator. Włożyłem nowy i podłączyłem ponownie najpierw dodatnią klemę, a następnie ujemną. Kiedy tylko zetknąłem tę ujemną z biegunem akumulatora zaczęło mocno iskrzyć i włączyły się światła i klakson. Dodam, że nie wkładałem kluczyka. Jaką może być tego przyczyna? Będę wdzięczny . każdą pomocną wskazówkę.
Cześć Bogdan. W mojej toyocie avensis 1.8 2004 mam problem z wariacyjnymi światłami mijania, wskaźnikiem temp silnika oraz wycieraczkami. Wszystko naprzemiennie raz działa raz się wyłącza. Zauważyłem, że przy włączaniu tylnich wycieraczek światła się załączają, mam automatyczne światła mijania, które odpalają się po rozruchu silnika. Gdy natomiast wycieraczki są wyłączone to światła i czujka temp nie pracują, czasami wycieraczki tylne mimo, ze są wyliczone to chodzą sobie jak im dusza zagra. Myślisz, ze to może być przyczyna uszkodzonej wiązki kabli lub braku masy w którymś obrębie? fajnie by bylo zrobić tego typu filmik, jak zdiagnozować problem z masa czy cos w tym stylu. Możesz mi zasugerować co sprawdzić?
Mam problem z honda civic 2013r świeci kontrolka że klapa otwarta a fizycznie zamknięta i jak auto zgasze to pala mi się same ledy z tyłu, możliwe że czujnik zamka płata takie figle?
Cześć, mam taki problem w aucie jak na filmie pod linkiem.
https://youtu.be/uz3RqR5BS9Q Alternator po regeneracji , wymienione : regulator napięcia , łożyska n54, cała wiązka miedziana nie wiem jak to się fachowo nazywa, czy mogli źle zregenerować alternator czy po prostu wina leży gdzieś indziej? Proszę o pomoc.
AutoFan – Zrób To Sam
witam mam pytanie posiadam mazde mx3 1.6 79kw 1998 rok i mam z nią problem z brakiem mocy i szarpaniem z początku jak było z 2.5 tys obr i dałem gaz w podłoge to przy 4 5 nieraz przy 6 obr nagle dostawała kopa teraz to już w ogule nie idzie jechac i szarpie zwłaszcza na niskich obrotach na benzynie jak i na gazie jest prwie to samo szukam przyczyny już puł roku i nic mierzyłem teraz miernikiem masę i na zimnym silniku pokazuje jakieś od 1 8 0 0 do 1 8 3 0 a na ciepłym od 1 4 9 0 do 1 5 5 5 nie wiem czy mam miernik zepsuty czy co miernik prawie nowy niby piszczy czy to oznacza że dobrze jest wystarczy że będzie tylko piszczał ten miernik?
sorry, ale trochę bredzisz… chłodnica prądu nie przewodzi(o zgrozo!), bo amelinium? 😀 ! bo osadzona jest w większości przypadków na gumach, bądź na plastikowych elementach…. wybierając symbol diody na mierniczku…dziwny domorosły sposób… abstrahując od miernika za 20zł…który nadaje się tylko do KOSZA. januszowi z garażu … 😀 czasem jak mam czas coś przypadkiem obejrzę twojego, ale nie podoba mi się to(jednostka nieliczna haha), ważne że innym januszom pasuje … mimo wszystko pozdrawiam domorosłego opela hopela i w sumie brawa za chęci 😉
Dziś sprawdzałem wszystko jak na filmie i tak Pokrywa silnika ma 1.2V DC Akumulator na wyłączonym 14.00V, na włączonym chwileczkę 7/8V i później stałe bodajże 14V. I tu się zdziwiłem bo na chłodnicy było 1.5V DC. Pytanie jeżeli dobrze rozumiem jest to spowodowane zwarciem w masie?
Boguś z szacunkiem do innych swoich wlogów które są przydatny w tym niestety nie masz racji trochę kumasz ale nie do końca. W ogóle co to jest a ciągłość że podłączamy ciągłość chciałeś powiedzieć rezystancję ale to nic nie da w drugiej części sam sobie odpowiedziałeś jeśli są drgania a masa jest zła to po prostu będzie masa przerywana albo jej podczas jazdy w ogóle nie będzie sprawdzanie masy rezystancją to największa bzdura jak ja tylko istnieje wyniki są kłamliwe sprawdza się to w inny sposób Ma to związek z ładowaniem akumulatora jeśli są wartości ładowania akumulatora poniżej 14 V i regulator napięcia i alternator jest sprawny to na 99% nie ma masy Na którymś z elementów i sprawdzamy to w sposób zupełnie inny włączamy Multimetr na woltomierz prądu stałego na zakres ok.20 V, i przykładamy sądy obojętni które najwyżej wynik będzie z minusem Ale to nie ma znaczenia do Bieguna ujemnego jedną z nich a drugą do poszczególnych części blokowych które składają się na tę masę czyli jedna sonda do akumulatora bieguna minus a drugą sądom dotykamy innych części jak silnik jak karoseria i sprawdzamy tam ucieczkę napięcia na przykład 0 2 V lub 0,4 V ta różnica po powtórnym z masowaniu wejdzie na ładowanie akumulatora Czyli jeśli akumulator ładuje 13 i 6 a ty znajdziesz potencjały 04 e 02 na silniku i na karoserii i poprawnie z masujesz to będziesz miał znów 14. 2 na alternatorze a dokladnie na akumulatorzeto tyle w badaniu masy. Czyli jak na przykład twój alternator ładuje 12,5 volt to wcale nie musi być wina alternatora tylko ucieczki napięcia na braku Mass na karoserii w silniku na każdym z tych elementów może zginąć nawet cały 1 volt. Rowniez na przykład na plusie alternatora i Plusie akumulatora może wystąpić również kradzież jakiejś części Volta na napięciu ładowania zatem zawsze należy sprzed wymiana alternatora w lub jego części zacząć od sprawdzenia masy i prądu przepływającego od alternatora bezpośrednio do akumulatora można to sprawdzić za pomocą w bardzo łatwy sposób kablami rozruchowymi zwłaszcza ten plus od alternatora po prostu podczas mierzenia napięcia na akumulatorze poprzednio już przygotowany i przeciągnięty wcześniej plus Kabel plusowy podłączony podczas zderzenia sprawdzamy czy napięcie wzrosło o jakąś Volta Teraz to dopiero tyle w temacie strzała
Wraz ze wzrostem natężęnia prądu wzrasta spadek napięcia na przewodnikach. Przykładowo prąd o natężeniu 100A i napięciu 12V w przewodzie miedzianym 4mm2 zmniejszy nam napięcie z akumulatora 12V nad odbiorniku do 11,5V. Kolejno przy przewodzie 1,5mm2 otrzymamy 8,6V. Styki luzują się, rdzewieją i przekrój części przewodzącej maleje. Dlatego też przeczyszczenie istniejących przewodów masowych i dołożenie dodatkowego – powiedzmy LgY 16mm2 naprawia czasem samochody. Dane na podstawie kalkulatorów spadków napięć dostępnych w internecie.
witam. muszę się wtrącić. Taki pomiar pokaże nam czy jest połączenie czy go nie ma (wiem co mierzy multimetr). Jak zastąpimy kabel masowy (minus akumulatora – karoseria) przewodem 0,75mm2 też pokaże taki sam wynik. ALE CO TO ZA MASA???? W przypadku rozruchu albo instalacji CA się zwyczajnie spali?
Witam zaczynam przygodę z elektroniką w samochodzie i dokładam parę rzeczy. Jedną z nich jest lusterko fotochromatyczne ale nie ma na nim żadnych oznaczeń i nie wiem który z pinów może być masą a który od napięcia (pinów jest ogólnie 6). Czy da się to wybadać masę lub napięcie za pomocą Multimetru?
Ciaglosc obwodu nie oznacza prawidlowego polaczenia, wystarczy ze styka maly przewodzik i masz ciaglosc ale nic na tym sie nie uruchomi.
Trzeba zmierzyc spadek napiecia, np, miedzy karoseria i blokiem silnika.
Witam.A już myślałem że nie doczekam się konkretnych odpowiedzi Pana ,no ale się to stało tylko bardzo encyklopedycznie .Kolego daj dalszy ciąg tej nauki gdyż pomiary w czasie pracy silnika to bardzo ważny temat ,miliohmy w pomiarze od do to ważne sprawy w ładowaniu Akmulatora.Pozdrawiam…
Jakie bzdury pokazujesz . Wprowadzasz tylko ludzi w bląd. Ty naprawdę taki głupi jesteś czy tylko udajesz?
Jak nie umiesz czegoś robić to się za to nie bierz.
Z takim pajacowaniem to do cyrku się zatrudnij.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd!!! Tak się nie sprawdza masy!!!
Witam. Co jeśli moj ford c-max 1.6 benz 2005 ma błędy typu usterka ukladu esp i silnika. Nawet nie mogę sprawdzić błędów ponieważ po podpięciu do gniazda OBD II nie widzi samochodu. A przekręcanie stacyjka nic nie daje-auto nie podejmuje żadnego działania. Brak prądu w ECU???
hej, czy jeśli miernik pika i pokazuje mi 000 masy nie ma wcale czy jest idealna ?
Wìtam serdecznie. Mam taki problem. Po nocy akumulator nie dał rady uruchomić auta. Zdjąłem klemy i podłączyłem prostownik. Najpierw + a potem ujemną. Po dotknięciu ta ujemna zaczęła się mocno grzać i dymić. Dodam, że prostownik nie był jeszcze podłączony do prądu. Uznałem, że muszę wymienić akumulator.
Włożyłem nowy i podłączyłem ponownie najpierw dodatnią klemę, a następnie ujemną. Kiedy tylko zetknąłem tę ujemną z biegunem akumulatora zaczęło mocno iskrzyć i włączyły się światła i klakson.
Dodam, że nie wkładałem kluczyka.
Jaką może być tego przyczyna?
Będę wdzięczny . każdą pomocną wskazówkę.
Cześć Bogdan.
W mojej toyocie avensis 1.8 2004 mam problem z wariacyjnymi światłami mijania, wskaźnikiem temp silnika oraz wycieraczkami. Wszystko naprzemiennie raz działa raz się wyłącza. Zauważyłem, że przy włączaniu tylnich wycieraczek światła się załączają, mam automatyczne światła mijania, które odpalają się po rozruchu silnika. Gdy natomiast wycieraczki są wyłączone to światła i czujka temp nie pracują, czasami wycieraczki tylne mimo, ze są wyliczone to chodzą sobie jak im dusza zagra. Myślisz, ze to może być przyczyna uszkodzonej wiązki kabli lub braku masy w którymś obrębie? fajnie by bylo zrobić tego typu filmik, jak zdiagnozować problem z masa czy cos w tym stylu. Możesz mi zasugerować co sprawdzić?
Mam problem z honda civic 2013r świeci kontrolka że klapa otwarta a fizycznie zamknięta i jak auto zgasze to pala mi się same ledy z tyłu, możliwe że czujnik zamka płata takie figle?
Chodziło ci o buzer w mierniku ze nie posiada 😀 tez mam go i na to narzekam
Cześć, mam taki problem w aucie jak na filmie pod linkiem.
https://youtu.be/uz3RqR5BS9Q
Alternator po regeneracji , wymienione : regulator napięcia , łożyska n54, cała wiązka miedziana nie wiem jak to się fachowo nazywa, czy mogli źle zregenerować alternator czy po prostu wina leży gdzieś indziej? Proszę o pomoc.
Pierw masa potem żeźba 😄
AutoFan – Zrób To Sam
witam mam pytanie posiadam mazde mx3 1.6 79kw 1998 rok i mam z nią problem z brakiem mocy i szarpaniem z początku jak było z 2.5 tys obr i dałem gaz w podłoge to przy 4 5 nieraz przy 6 obr nagle dostawała kopa teraz to już w ogule nie idzie jechac i szarpie zwłaszcza na niskich obrotach na benzynie jak i na gazie jest prwie to samo szukam przyczyny już puł roku i nic mierzyłem teraz miernikiem masę i na zimnym silniku pokazuje jakieś od 1 8 0 0 do 1 8 3 0 a na ciepłym od 1 4 9 0 do 1 5 5 5 nie wiem czy mam miernik zepsuty czy co miernik prawie nowy niby piszczy czy to oznacza że dobrze jest wystarczy że będzie tylko piszczał ten miernik?
sorry, ale trochę bredzisz… chłodnica prądu nie przewodzi(o zgrozo!), bo amelinium? 😀 ! bo osadzona jest w większości przypadków na gumach, bądź na plastikowych elementach…. wybierając symbol diody na mierniczku…dziwny domorosły sposób… abstrahując od miernika za 20zł…który nadaje się tylko do KOSZA. januszowi z garażu … 😀 czasem jak mam czas coś przypadkiem obejrzę twojego, ale nie podoba mi się to(jednostka nieliczna haha), ważne że innym januszom pasuje … mimo wszystko pozdrawiam domorosłego opela hopela i w sumie brawa za chęci 😉
Dziś sprawdzałem wszystko jak na filmie i tak
Pokrywa silnika ma 1.2V DC
Akumulator na wyłączonym 14.00V, na włączonym chwileczkę 7/8V i później stałe bodajże 14V.
I tu się zdziwiłem bo na chłodnicy było 1.5V DC.
Pytanie jeżeli dobrze rozumiem jest to spowodowane zwarciem w masie?
Boguś z szacunkiem do innych swoich wlogów które są przydatny w tym niestety nie masz racji trochę kumasz ale nie do końca. W ogóle co to jest a ciągłość że podłączamy ciągłość chciałeś powiedzieć rezystancję ale to nic nie da w drugiej części sam sobie odpowiedziałeś jeśli są drgania a masa jest zła to po prostu będzie masa przerywana albo jej podczas jazdy w ogóle nie będzie sprawdzanie masy rezystancją to największa bzdura jak ja tylko istnieje wyniki są kłamliwe sprawdza się to w inny sposób Ma to związek z ładowaniem akumulatora jeśli są wartości ładowania akumulatora poniżej 14 V i regulator napięcia i alternator jest sprawny to na 99% nie ma masy Na którymś z elementów i sprawdzamy to w sposób zupełnie inny włączamy Multimetr na woltomierz prądu stałego na zakres ok.20 V, i przykładamy sądy obojętni które najwyżej wynik będzie z minusem Ale to nie ma znaczenia do Bieguna ujemnego jedną z nich a drugą do poszczególnych części blokowych które składają się na tę masę czyli jedna sonda do akumulatora bieguna minus a drugą sądom dotykamy innych części jak silnik jak karoseria i sprawdzamy tam ucieczkę napięcia na przykład 0 2 V lub 0,4 V ta różnica po powtórnym z masowaniu wejdzie na ładowanie akumulatora Czyli jeśli akumulator ładuje 13 i 6 a ty znajdziesz potencjały 04 e 02 na silniku i na karoserii i poprawnie z masujesz to będziesz miał znów 14. 2 na alternatorze a dokladnie na akumulatorzeto tyle w badaniu masy. Czyli jak na przykład twój alternator ładuje 12,5 volt to wcale nie musi być wina alternatora tylko ucieczki napięcia na braku Mass na karoserii w silniku na każdym z tych elementów może zginąć nawet cały 1 volt. Rowniez na przykład na plusie alternatora i Plusie akumulatora może wystąpić również kradzież jakiejś części Volta na napięciu ładowania zatem zawsze należy sprzed wymiana alternatora w lub jego części zacząć od sprawdzenia masy i prądu przepływającego od alternatora bezpośrednio do akumulatora można to sprawdzić za pomocą w bardzo łatwy sposób kablami rozruchowymi zwłaszcza ten plus od alternatora po prostu podczas mierzenia napięcia na akumulatorze poprzednio już przygotowany i przeciągnięty wcześniej plus Kabel plusowy podłączony podczas zderzenia sprawdzamy czy napięcie wzrosło o jakąś Volta Teraz to dopiero tyle w temacie strzała
Wraz ze wzrostem natężęnia prądu wzrasta spadek napięcia na przewodnikach. Przykładowo prąd o natężeniu 100A i napięciu 12V w przewodzie miedzianym 4mm2 zmniejszy nam napięcie z akumulatora 12V nad odbiorniku do 11,5V. Kolejno przy przewodzie 1,5mm2 otrzymamy 8,6V. Styki luzują się, rdzewieją i przekrój części przewodzącej maleje. Dlatego też przeczyszczenie istniejących przewodów masowych i dołożenie dodatkowego – powiedzmy LgY 16mm2 naprawia czasem samochody. Dane na podstawie kalkulatorów spadków napięć dostępnych w internecie.
Ale pierdolenia na początku. Masa = uziemienie elementów samochodu i koniec. Lepiej przetłumaczyć sobie z angielskiego "ground".
witam. muszę się wtrącić. Taki pomiar pokaże nam czy jest połączenie czy go nie ma (wiem co mierzy multimetr). Jak zastąpimy kabel masowy (minus akumulatora – karoseria) przewodem 0,75mm2 też pokaże taki sam wynik. ALE CO TO ZA MASA???? W przypadku rozruchu albo instalacji CA się zwyczajnie spali?
Masz glos jak Rafał Ch. PS Czarny ze Szczecina 🙂
Bez Masy nie ma klasy hy hy.
Większości Masa kojarzy się z Pruszkowem.
Witam zaczynam przygodę z elektroniką w samochodzie i dokładam parę rzeczy. Jedną z nich jest lusterko fotochromatyczne ale nie ma na nim żadnych oznaczeń i nie wiem który z pinów może być masą a który od napięcia (pinów jest ogólnie 6). Czy da się to wybadać masę lub napięcie za pomocą Multimetru?
Masa to podstawa!
Hey Bogdan mam taki sam miernik i posiada brzęczyk;)
Aby wszystkie części metalowe miały jednakowy potencjał (ujemny) – chciałeś powiedzieć 🙂