W materiale zobaczysz jak w bardzo prosty sposób, zdiagnozować usterkę sterownika w Mercedesie E 320 CDI W211, używając do tego zewnętrznego źródła ciepła.
Youtube Naprawa Sterowników Silnika ( ECU ) Posiadamy w swojej ofercie tysiące używanych oraz nowych sterowników silnika. Naprawa ECU, naprawa sterownika silnika, programowanie komputera, Profesjonalnie. Sterownik silnika. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu na rynku jesteśmy w stanie wykonać kompleksową naprawę sterownika silnika.
Naprawa sterowników silnika /ECU/mercedes-silnik
– Diagnostyka komputerowa silnika
– Odczyt błędów i parametrów pracy silnika
– Naprawa i diagnostyka Modułów AIRBAG
– Naprawa i diagnostyka Modułów ABS
– Naprawa i diagnostyka Modułów KLIMATYZACJI
– Naprawa liczników samochodowych
– Korekcja przebiegu liczników
– Naprawa fabrycznej instalacji Immobiliserów
– Dezaktywacja Immobiliserów IMMO OFF
– Naprawa i kodowanie kluczyków samochodowych
– Naprawa i kodowanie KART do aut marki Renault
– Odzyskiwanie kodu PIN do kodowania kluczyków
– Naprawa i programowanie modułów KOMFORTU
– Naprawa sterowników i instalacji zamka centralnego
– Naprawa instalacji elektrycznych podnośników szyb
– Naprawa samochodowego sprzętu CAR-AUDIO
– Ściąganie i odczytywanie kodu radioodtwarzaczy
– Diagnostyka i obsługa AUTOALARMÓW fabrycznych
Related
31 thoughts on “Diagnoza sterownika za pomocą opalarki Mercedes E320 CDI.”
Cześć super film, mam pytanko bo mam dokładnie takie same objawy, ale u mnie dodatkowo klima raz działa raz nie, albo bardzo slabo chodzi czy to też moze być przez sterownik ?
Witam Panie Arku. Jak zawsze pomocny film.Podgrzanie sterownika załatwiło sprawę.A co Pan powie na temat zamrażanie sterownika z zamrażarce aby podpiąć go zimnego. Czy praktykował Pan takie sprawdzania. Sam osobiscie uwazam że podgrzanie jest lepsze i szybsze.Ale chciałem usłyszeć Pana opinie.Pozdrawiam serdecznie Krzysiek
Same otwarcie tych sterowników uszkadza PCB :),,, naprawa jest skuteczna nie wiadomo na jak długo …… każe wygrażanie PCB to rozszerzanie oraz kurczenie przy otwieraniu płyta się tez nagina grzanie przy otwieraniu sterownika nie jest wskazane . Naprawialiśmy te sterowniki nie jedną krotnie czasami jest tak ze Sterownik działa tydzień i problem powraca, nie tylko problem jest w BGA ale tez w innych strukturach PCB często jest tak ze po rebalingu wraca do normy ale na 90 % usterka nie jest w BGA tylko w połączeniach układów innych na PCB Aczkolwiek są sterowniki w Automotiv W których uszkadzają się połączenia BGA . Pozdrawiam
Hej ja mam odwrotnie vw tiguan 2009 rok 2.0 tdi automat jak sie zagrzeje tak 60 70 stopni temperatura to zapalaja sie wszystkie systemy w tym esp czujnik kąta skrętu 🤣i nikt nie wie co jest z nim nie tak 🤣🤣🤣
Kartę graficzną z laptopa mam upieczona w piekarniku i to ją naprawiło. Być może takie pieczenie sterownika usunie zimne luty, tylko żeby elementy wewnątrz nie odpadły od płytki.
Wczoraj kupiłem w211 2.7 cdi automat ESP ABS się świeci skrzynia wpada tryb awaryjny i biegów nie przerzuca tylko max 60km/h. Gdy zgaszę i odpalę i dam gaz w podłogę przyspiesza i przy ok. 80km/h efekt jakbym zgasił silnik aż do zatrzymania. Przekręcam zapłon i znowu ta sama historia. Co obstawiacie? Skrzynia? I tryb awaryjny czy coś innego?
Ja tam grzałem na aucie we wrednej P206. Mcu SAC i flash dawał puppy. Reflow i podlutowanie tej części ECU pomogły, tyle że te sterowniki w Psa to Zalewki gumowatą masa wredną do usunięcia, aby cokolwiek zrobić. Objaw powstawał tylko jak auto postalo w korku lub zgrzane zgaszono I PO kilku minutach chciano uruchomić. U mnie było dobrze na chłodnym, a jazda zaczynała się jak wentylator zaczął rozgrzewać komorę silnika przy zatrzymywaniu lub podjeżdzaniu w korkach. Wyjątkowa wredna usterka. Zwłaszcza do znalezienia która cześć pcb sterownika dawała objawy. Wymiana nieraz byłaby szybsza, ale i tak trzeba było rozdlubac gumę do pamięci eeprom i flash, to i naprawiłem. Ooo!
Pamiętam , jak konstruktorzy wiele lat temu bronili się przed montowaniem elektroniki w samochodzie. Obawiali się słusznie, że to będzie źródło problemów. Mieli rację . Panu pracy nigdy nie zabraknie. Dziękuje za wspaniałe filmy i przekazywaną wiedzę .
Czy to nie jest jakiś zimny lut w sterowniku ? Po podgrzaniu metalowej obudowy mogą chyba wystąpić małe naprężenia , które poprawią połączenie i urządzenie zadziała .
Dotad w Mercedesach z tych lat podchodzilem do tematu na zasadzie "wyjacy wentylator po przekreceniu kluczyka + blad ESP = problem ze sterownikiem silnika lub wiazka". Zawsze się zgadzalo.
Widziałem na innym kanale na YouTube podobny objaw w nowszym Mercedesie i też po podgrzaniu sterownika ECU auto wróciło do żywych. Jak widać nie ma reguły na to ,, złośliwość rzeczy martwych „ Super video pozdrawiam
Cześć super film, mam pytanko bo mam dokładnie takie same objawy, ale u mnie dodatkowo klima raz działa raz nie, albo bardzo slabo chodzi czy to też moze być przez sterownik ?
Jak przypisywałes sterownik ?
Witam czy może być wina sterownika zimny silnik gaśnie przy hamowaniu i traci moc czasem a ciepły jest wszystko dobrze
Witam Panie Arku.
Jak zawsze pomocny film.Podgrzanie sterownika załatwiło sprawę.A co Pan powie na temat zamrażanie sterownika z zamrażarce aby podpiąć go zimnego.
Czy praktykował Pan takie sprawdzania.
Sam osobiscie uwazam że podgrzanie jest lepsze i szybsze.Ale chciałem usłyszeć Pana opinie.Pozdrawiam serdecznie Krzysiek
Same otwarcie tych sterowników uszkadza PCB :),,, naprawa jest skuteczna nie wiadomo na jak długo ……
każe wygrażanie PCB to rozszerzanie oraz kurczenie przy otwieraniu płyta się tez nagina grzanie przy otwieraniu sterownika nie jest wskazane . Naprawialiśmy te sterowniki nie jedną krotnie czasami jest tak ze Sterownik działa tydzień i problem powraca, nie tylko problem jest w BGA ale tez w innych strukturach PCB często jest tak ze po rebalingu wraca do normy ale na 90 % usterka nie jest w BGA tylko w połączeniach układów innych na PCB
Aczkolwiek są sterowniki w Automotiv
W których uszkadzają się połączenia BGA . Pozdrawiam
Hej ja mam odwrotnie vw tiguan 2009 rok 2.0 tdi automat jak sie zagrzeje tak 60 70 stopni temperatura to zapalaja sie wszystkie systemy w tym esp czujnik kąta skrętu 🤣i nikt nie wie co jest z nim nie tak 🤣🤣🤣
Jak zaczyna działać po przywaleniu to zimne luty. Pamiętam stare telewizory z PRL, tam było to samo. Jak się nie przywaliło to się nie oglądało xD
A w moim Zetorku cała elektronika to diody prostownicze w alternatorze 🤣
👍
za pomocą opalarki Mercedes E320 CDI ?? co to za opalarka
Pekniecia drucikow nie maja nic wspolnego z roHs. Rohs jest od 2007roku,
Wielkie dzięki Arek jak mogę skontaktować się z tobą ?
Też tak testuję ale termostat.
Hehe
Ciekawe, czy reball MPC by pomógł…
Kartę graficzną z laptopa mam upieczona w piekarniku i to ją naprawiło. Być może takie pieczenie sterownika usunie zimne luty, tylko żeby elementy wewnątrz nie odpadły od płytki.
Wczoraj kupiłem w211 2.7 cdi automat ESP ABS się świeci skrzynia wpada tryb awaryjny i biegów nie przerzuca tylko max 60km/h. Gdy zgaszę i odpalę i dam gaz w podłogę przyspiesza i przy ok. 80km/h efekt jakbym zgasił silnik aż do zatrzymania. Przekręcam zapłon i znowu ta sama historia. Co obstawiacie? Skrzynia? I tryb awaryjny czy coś innego?
Ja tam grzałem na aucie we wrednej P206. Mcu SAC i flash dawał puppy. Reflow i podlutowanie tej części ECU pomogły, tyle że te sterowniki w Psa to Zalewki gumowatą masa wredną do usunięcia, aby cokolwiek zrobić. Objaw powstawał tylko jak auto postalo w korku lub zgrzane zgaszono I PO kilku minutach chciano uruchomić. U mnie było dobrze na chłodnym, a jazda zaczynała się jak wentylator zaczął rozgrzewać komorę silnika przy zatrzymywaniu lub podjeżdzaniu w korkach. Wyjątkowa wredna usterka. Zwłaszcza do znalezienia która cześć pcb sterownika dawała objawy. Wymiana nieraz byłaby szybsza, ale i tak trzeba było rozdlubac gumę do pamięci eeprom i flash, to i naprawiłem. Ooo!
Witam ,to nie zimne luty Panowie to cyna nie posiada ołowiu i się utlenia albo pęka a winna ochrona środowiska , pozdrawiam 👍
Reballing i będzie jak nowy, pewnie kulki do zewnętrznego Flasha straciły przewodność…
Pamiętam , jak konstruktorzy wiele lat temu bronili się przed montowaniem elektroniki w samochodzie. Obawiali się słusznie, że to będzie źródło problemów. Mieli rację . Panu pracy nigdy nie zabraknie. Dziękuje za wspaniałe filmy i przekazywaną wiedzę .
Czemu na zimne luty pomaga raz podgrzewanie a czasami schłodzenie?
Pewnie Edc16c2, kilka naprawiłem w przeszłości, nie jest to wina tylko "zimnych" lutów.Sklonowany czy Virgin i dopis?
Zimne luty, brak styku, naprężenia, można hot air m go traktować, dogrzać luty, eko, czyli cyna bezołowiowa, może być przyczyną.
Problem z bga w sterowniku miałem kilka przypadków..pozdrawiam
Sam kodowales sterownik?
Do piekarnika dziada 😀
Czy to nie jest jakiś zimny lut w sterowniku ? Po podgrzaniu metalowej obudowy mogą chyba wystąpić małe naprężenia , które poprawią połączenie i urządzenie zadziała .
Dotad w Mercedesach z tych lat podchodzilem do tematu na zasadzie "wyjacy wentylator po przekreceniu kluczyka + blad ESP = problem ze sterownikiem silnika lub wiazka". Zawsze się zgadzalo.
Diagnostyka kulinarna czyli sterownik w piekarniku .
Widziałem na innym kanale na YouTube podobny objaw w nowszym Mercedesie i też po podgrzaniu sterownika ECU auto wróciło do żywych. Jak widać nie ma reguły na to ,, złośliwość rzeczy martwych „ Super video pozdrawiam
Bez oglądania stawiam na sterownik silnika.